چه کسانی می توانند بدون ضامن وام بگیرند؟

چه کسانی می توانند بدون ضامن وام بگیرند؟

روز جدید : مشمولان دریافت تسهیلات بدون ضامن با حضور معاون بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد و دارایی حضور داشتند.

سید عباس حسینی معاون بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد و دارایی در گفتگوی زنده تلفنی با یک برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

چی چه کسانی در این طرح مشارکت خواهند داشت؟

حسینی: اولین مرحله دریافت تسهیلات خرد برای کارکنان، مستمری بگیران، مستمری بگیران دستگاه های اجرایی، کارکنان موسسات عمومی غیردولتی و شرکت های بزرگ بخش خصوصی که از شعب بانک متبوع خود حقوق دریافت می کنند و رتبه اعتباری آنها الف، ب و ج است. ، گنجانده شده است. این طرح خواهد بود و بخشنامه های لازم از این طرح از امروز ارسال می شود.

تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان بدون ضامن و فقط با کسر نامه امکان پذیر است. برای تسهیلات 50 تا 100 میلیون تنی بدون ضامن و با کسر نامه از حقوق، یک نفر با سفته یا چک می تواند برای گرفتن وام به بانک ها مراجعه کند.

برای سایر کارکنان بخش خصوصی که جزء گروه اول نیستند و دارای رتبه اعتباری الف و ب هستند، تا سقف 50 میلیون تومان بدون ضامن و با قید نامه و سفته یا چک یا چک می توانند دریافت کنند. امکانات تجهیزات بین 50 تا 100 میلیون تن را نیز می توان با ضامن، چک یا سفته تهیه کرد. فقط یک ضامن برای رتبه های اعتباری C و پایین تر و کسانی که رتبه بندی ندارند مورد نیاز است.

نگرش و نحوه نظارت بر عدم اجرای این تصمیمات توسط بانک ها چگونه خواهد بود؟

حسینی: این اقدام با موافقت و همکاری هیات مدیره بانک ها انجام شد و در صورت وجود تخلف از سوی بانک ها به صورت مستمر نظارت خواهیم کرد.

وضعیت ابطال سود در صورت تاخیر در پرداخت اقساط وام چگونه است و شامل چه تسهیلاتی می شود؟

حسینی: در حال بررسی است و بعد از تصمیم گیری نهایی تصمیم گیری می شود.

پل ارتباطی شهروندان با وزارت اقتصاد در صورت تخلف چیست؟

حسینی: شهروندان می توانند به سامانه های ارتباطی مردمی در سایت این وزارتخانه مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید