چگونه رتبه بندی اساتید در تصمیمات جدید استخدام معلم اعمال می شود؟

چگونه رتبه بندی اساتید در تصمیمات جدید استخدام معلم اعمال می شود؟

صادق ستاری فرد در بخشنامه ای که در نیمه اول بهمن ماه سال جاری در 12 بند تدوین و ابلاغ شد نکاتی را در خصوص اجرای ارزشیابی معلمان به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها تشریح کرد.

در این بخشنامه آمده است: برای حسن اجرای قانون نظام ارزشیابی معلمان مصوب 15/12/1300 شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی و دستورالعمل اجرایی آن، تصمیم ذیل پس از بررسی و تصویب هیأت محاسبات مرکزی وزارت آموزش و پرورش (موضوع ماده 7 قانون و ماده 16 آیین نامه اجرایی آن) به شرح زیر ابلاغ می شود:

موضوعات قانون رتبه بندی

1- طبق ماده 2 و تبصره ماده 4 قانون، مشمولان رتبه بندی عبارتند از:

الف) معلمان موضوع جزء 1 ماده 2، مشمولان تبصره ماده 4 قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه بندی مشاغل معلمی در کشور.

ب) موضوعات لایحه استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم از طرح طبقه بندی مشاغل معلمی در کشور جذب می شوند و درج سابقه آنها مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی. ایران در سال 1358 و اصلاحات بعدی آن

تبصره 1: مشمولان بند ب فقط شامل معلمان شاغل در ادارات مناطق/بخش/شهرستان/استان/ستاد وزارتخانه و سازمان های مرتبط با وزارتخانه می شود.

تبصره 2: اشخاصی که در حال حاضر وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را بر عهده ندارند، مانند کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون تصدی پست سازمانی، با پرداخت حقوق از مبدأ یا مقصد) کارکنان انتصابی در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونان معلم و حقوق دریافتی از آموزش و پرورش) به دانشگاه‌های آموزشی و تربیتی شهید رجایی منتقل شده و دانشجو معلمان شاغل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت شهید رجایی شامل نمی‌شوند. در رتبه بندی هیئت علمی

اختیارات اداری در چه شرایطی ارزیابی می شود؟

2- بر اساس تبصره 2 ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان، آن دسته از کارکنان اداری شاغل در پست های کارشناسی و بالاتر که در یکی از سرفصل های طرح طبقه بندی مشاغل معلمی بر اساس ضوابط مربوطه استخدام می شوند. شرایط، از لحظه تغییر موقعیت (طبق ضوابط قانونی) و شروع خدمت تدریس در سیستم رتبه بندی لحاظ می شود. هنگام بازگشت به کار در پست های اداری، ارزیابی خاصی تحت شرایط مربوطه به آنها داده نخواهد شد.

3- بر اساس اصلاحیه 4 ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون، کمیسیون های ارزیابی حق ارزیابی صلاحیت های عمومی را با استعلام از مراجع ذیصلاح قضایی یا از طرق قانونی دیگر از جمله کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری، گزینش خواهند داشت. و دفاع

اگر معلمی حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط بودن را کسب نکند چه اتفاقی می افتد؟

4- بر اساس بند 11 شیوه نامه موضوع تبصره 3 ماده 4 و ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون مشمولانی که پس از ارزیابی ابتدا حداقل امتیاز لازم را کسب نکنند. رتبه آموزشی معلمی از تاریخ عدم کسب رتبه و با اعلام هیئت نظارت مربوطه به مدت یک سال معلمان دارای رتبه آموزشی ویژه خواهند بود. این معلمان با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد و با تصویب هیأت حسابرسی مربوطه می توانند ظرف یک سال در رتبه شایستگی قرار گیرند. بدیهی است در صورت عدم کسب امتیاز لازم در مهلت یک ساله، تحصیلات استثنایی معلم در پایان یک سال قطع می شود.

5- سابقه خدمت معلم موضوع تبصره 3 ماده 5 قانون با احتساب روزهای کاری موضوعات (تا 31 شهریور 1400) مشروط به احراز مرتبه دانشیاری، مدرس استادی که شامل. مسئولیت و اجرای عملی مأموریت بند 1 ماده 2 قانون (یعنی فقط مأموریت مهم آموزش و پرورش و آموزش دانش آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی در قالب یکی از عناوین (معلم، معلم). ، دانشجوی هنر، مربی در امور آموزشی، مشاور واحد آموزش و پرورش، بهورز، نیروی توانبخشی مدارس استثنایی، ناظر و معاون آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی) مدیر امور اداری منطقه/بخش/شهر با فرم پرسنلی 502 یا مطالعه پرونده محاسبه می شود. .

درج سابقه تدریس نادرست جرم است

بر اساس ماده 24 آئین نامه این قانون، درج سابقه تدریس خلاف واقع تخلف اداری محسوب می شود و مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372 خواهد بود. سوابق مشمولان تبصره ماده (4) ) قانون نظام ارزشیابی معلمان اعم از کادر آموزشی و یا سایر رشته های شغلی بر اساس حکم تنها عضو لایحه در خصوص استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که شاغل هستند. برای خدمت به عنوان معلم، از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و محاسبه سوابق سابقه آنها مصوب 17/9/1358 و اصلاحیه بعدی به طور کامل قابل محاسبه است.

6- چنانچه فردی در رتبه بندی معلمان قرار گیرد و سپس به سایر دستگاه های اجرایی منصوب شود اعم از دارای پست سازمانی یا بدون پست سازمانی و یا با پرداخت حقوق از مبدأ یا مقصد از رتبه بندی معلمان خارج می شود. و تصمیم به استخدام فرد تعیین شده اصلاح شود.

7- تاریخ اعمال مزایای رتبه بندی در تصمیمات مشمولان طرح مهر آفرین بر اساس نظریه سازمان اداری و کار به شماره 72375 مورخ 1401/09/19 و شماره 79541 مورخ 1401/10/10. ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده آن حقوق مستخدمین و مستمری بگیران کشوری و ارتشی مصوب 8/8/1301 از تاریخ 1/10/1401 خواهد بود. توضیح ایسنا: البته اخیرا وزارت آموزش و پرورش تاریخ رتبه بندی مهر آفرین را از مهر 1400 اعلام کرده است.)

8- معلمان جدیدالورود (استخدام بعد از 31/06/1300) مشمول قانون نظام ارزشیابی معلمان می باشند.

رتبه بندی در قوانین گزینش معلمان جدید چگونه اعمال می شود؟

تبصره: با توجه به وحدت ضوابط تبصره 3 ماده 6 قانون، تاریخ اعمال فوق العاده رتبه در احکام انتصاب معلمان جدیدالورودی که حداقل امتیاز لازم برای کسب یکی از امتیازات لازم را کسب کرده باشند. پنج رتبه تاریخ شروع به خدمت معلمی است و برای کسانی که موفق به کسب طبق ماده 5 آیین نامه اجرای قانون شده اند، معلمانی که حداقل رتبه آموزشی را دریافت نکرده اند، عنوان آموزشی معلم اضافه می شود. به مدت یک سال از تاریخ عدم دریافت عنوان و با ابلاغ به مشاوره کنترل مربوطه پرداخت می شود.

9- بر اساس ماده 11 آیین نامه اجرای قانون، در صورتی که مشخص شود شخصی در هنگام ارائه مدارک و مدارک لازم برای سنجش صلاحیت و تجربه تدریس افراد، اطلاعات نادرست به کمیسیون های کنترل ارائه کرده است. با رعایت قانون موضوع برای رسیدگی به شورای بدوی ارجاع می شود، تخلفات اداری استان به تصمیم نهایی در این دستگاه ارجاع می شود، رسیدگی به پرونده رتبه بندی متوقف می شود.

10- با توجه به صراحت تبصره 3 ماده 6 قانون، کلیه اسناد و مدارک موضوع قانون علاوه بر درج اطلاعات دقیق و صحیح، باید مربوط به دوره منتهی به 31 شهریور 1400 باشد. . بدیهی است مدارکی که پس از این تاریخ بارگذاری می شوند در ارزیابی امتیازات مربوط به رتبه بندی اساتید دوره لحاظ نمی شوند و ارائه اطلاعات نادرست از مصادیق مفاد ماده 11 آیین نامه خواهد بود. ، تا تعیین تکلیف نهایی، اطلاعات موضوع مورد رسیدگی هیئت مدیره قرار می گیرد و به دلیل تخلفات اداری، طبقه بندی به تفکیک مناطق متوقف می شود.

تبصره: بازه زمانی مقرر در این بند برای معلمان جدید مشمول قانون تا تاریخ شروع خدمت تدریس محاسبه می شود و مدارک و مدارک مربوطه پس از تاریخ مقرر حتی در صورت بارگذاری در سامانه ترتیب اثر داده نخواهد شد. پردازش و ارزیابی شد.

نحوه ثبت اعتراض به رتبه ها

11- چنانچه هر یک از ارزیابی شوندگان نسبت به نحوه رسیدگی و ارزیابی و رتبه اختصاص یافته اعتراض داشته باشند می توانند حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از اعلام ارزیابی درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیأت عالی حسابرسی تسلیم نمایند. رتبه در صورت ثبت اعتراض متقاضی، رتبه وی توسط کمیته حسابرسی رسیدگی کننده به اعتراض تعیین می شود و تاریخ اجرای حکم وی از تاریخ اعطای حکم خواهد بود.

12- به استناد بند ب جزء 2-5-2- بند 5 اطلاعیه کارگروه ویژه نظارت و رسیدگی به اعتراضات با مسئولیت مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و با عضویت نمایندگان سرویس حقوقی و دفتر هماهنگی کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین کارگروه. شریک آن فقط در سطح استان زیر نظر شورای حسابرسی مربوطه تشکیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید