چگونه یک اسپیس فریم نمایشگاهی جذاب بسازیم؟


ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882382

سادگی و زیبایی منحصربفرد سازه های اسپیس فریم از نظر معماری بسیار جذاب و ارزشمند است و به همین دلیل بسیاری از معماران اسپیس فریم ها را در سالن ها، مراکز اجتماعی و … نشان می دهند و در بسیاری از موارد از آن به عنوان ساختمان نما استفاده می کنند. در زیر شما را در زمینه ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی قاب راهنمایی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علاقه به ساخت سازه های اسپیس فریم در دهه اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. سادگی و زیبایی منحصربفرد سازه های اسپیس فریم از نظر معماری بسیار جذاب و ارزشمند است و به همین دلیل بسیاری از معماران اسپیس فریم ها را در سالن ها، مراکز اجتماعی و … نشان می دهند و در بسیاری از موارد از آن به عنوان ساختمان نما استفاده می کنند. در زیر شما را در زمینه ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی قاب راهنمایی می کنیم.

برای افرادی که می خواهند یک کسب و کار کوچک و اقتصادی راه اندازی کنند، غرفه های نمایشگاهی اسپیس فریم بهترین راه حل است. این غرفه ها شباهت زیادی به داربست دارند و طراحی اسپیس فریم ها می تواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد. در زیر چند ترفند مهم برای ایجاد چارچوب برای یک فضای نمایشگاهی را توضیح داده ایم:

– جلوه رنگ

شما نمی توانید تاثیر رنگ را دست کم بگیرید. چندین مطالعه نشان داده است که رنگ مهمترین سیگنال برای تأثیرگذاری بر خریداران است. رنگ نقش بسیار زیادی در ایجاد روحیه و تم هر غرفه نمایشگاهی دارد. ترکیب اشتباه رنگ ها در هر طرحی روحیه بیننده را خراب می کند. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه از رنگ برای طراحی کابین اسپیس فریم استفاده کنیم؟ شما می خواهید از رنگ استفاده کنید تا غرفه نمایشگاهی خود را هیجان انگیزتر نشان دهید. برای این کار بهتر است دانش اولیه رنگ ها را داشته باشید. به عنوان مثال، مفاهیم چند رنگ را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • برای تاثیرگذاری از رنگ مشکی استفاده کنید

مشکی اغلب رنگ دشواری در نظر گرفته می شود. برندها اغلب از رنگ مشکی برای برجسته کردن محصولات خود استفاده می کنند. این رنگ با اکثر رنگ ها مخصوصا سفید کار می کند. اگر می خواهید گرافیک غرفه نمایشگاهی شما اقتدار و موقعیت را به شما منتقل کند، ترکیب رنگ مشکی به شما در رسیدن به آن کمک می کند.


a064b88f 60f8 4053 a0ec d61f52cdc49b خبر خاکستری

  • از رنگ نارنجی برای ایجاد انرژی استفاده کنید

نارنجی مخفف شور، سرگرمی و انرژی است. اغلب می بینید که برندهای کودکان و نوجوانان تا حدی از رنگ نارنجی در برند خود استفاده می کنند. شما می توانید همین کار را انجام دهید تا خریداران خود را خوشحال کنید. حتی می توانید با استفاده از طرح رنگ نارنجی در لباس کارمندان، دوستانه تر و نزدیک تر به نظر برسید.

  • از رنگ قرمز برای تازگی استفاده کنید

تاثیر رنگ قرمز بر روان انسان به خوبی ثابت شده است. قرمز حواس را تحریک می کند. این ساده ترین رنگ برای تشخیص است، بنابراین چراغ های راهنمایی و علائم توقف در سراسر جهان از قرمز استفاده می کنند. از رنگ قرمز برای بنر آویزان خود استفاده کنید تا غرفه شما در سراسر نمایشگاه برای شرکت کنندگان قابل مشاهده باشد.

دیدی چقدر ساده بود اما شاید فکر کنید که رنگ محیط مانند کف و دیوار غرفه چه رنگی باید باشد؟ در واقع شما رنگ هایی را انتخاب می کنید که با رنگ های برند اصلی شما همخوانی دارند، مثلاً غروب آفتاب که ترکیبی از زرد و نارنجی است که بسیار با هم سازگار هستند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید رنگ های مشابه را پیدا کنید.

– اثر فضا

ساده ترین راه برای برجسته شدن در میان دیگر غرفه های نمایشگاهی، طراحی فضایی است که توجه عموم را به خود جلب کند. فضاهای بزرگ می توانند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، اما فضای کوچک، خلاقانه و جذاب در بین غرفه های دیگر توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

– جلوه نور

هنگامی که به دنبال ایده های غرفه نمایشگاهی هستید، نور یکی از ویژگی های مهمی است که باید در نظر بگیرید. نورپردازی نه تنها به بهتر دیده شدن محصولات کمک می کند، بلکه افراد را هنگام عبور به سمت خود جذب می کند. نورپردازی به اشکال مختلفی مانند نور یک طرفه، LED، رنگی در بسیاری از دستگاه ها انجام می شود. اگر برای فکر کردن به ایده های نورپردازی وقت بگذارید، با گذشت زمان تفاوت های زیادی را در مقایسه با غرفه های بدون نور مشاهده خواهید کرد.


ابعاد غرفه نمایشگاه و متریال آن


1bd7a866 41cd 4d12 aab6 ab704fc04d84 خبر خاکستری

غرفه های نمایشگاهی بسته به نوع و محل برگزاری دارای اندازه های متفاوتی هستند و با بست های فضایی به هم متصل می شوند معمولاً اندازه استاندارد سازه اسپیس فریم 15*15 می باشد که می توانید غرفه های نمایشگاهی خود را در 3 بعد زیر بسازید.

3×3 متر: پیکربندی این کابین ها معمولاً خطی است.

3×6 متر: کابین هایی با این اندازه در پیکربندی شبه جزیره ای هستند.

6*6: این بزرگترین و گرانترین نوع کابین است. شما فضای بیشتری برای نمایش محصولات دریافت می کنید و شانس بیشتری برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود دارید.

غرفه های نمایشگاه اسپیس فریم به دلیل سبک و مستحکم بودن از آلومینیوم ساخته شده اند. اما در شرایط فعلی با توجه به گران بودن آلومینیوم، بیشتر نیازها برای اسپیس فریم آهنی است.


نکات مهم در اجاره اسپیس فریم

هنگام اجاره اسپیس فریم باید به دو نکته توجه کنید:

  1. فضای داخلی

– ضخامت و قطر سیم مناسب باشد – عمق جوشها در سازه کافی باشد – مطالعه روش روکش کاری که برای حفظ دوام سازه بسیار مهم است.

  1. فضای بیرونی اسپیس فریم

  • بررسی محیط پیرامونی فضا – بدست آوردن متراژ مورد نیاز – تعیین تاریخ و متراژ نصب فضا



دیدگاهتان را بنویسید