چین به درخواست جدید آمریکا در فضا پاسخ داده است


ساعت: 20:24
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821888

پس از انتشار گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا درباره فعالیت های فضایی پکن و مسکو، وزارت خارجه چین آمریکا را بزرگترین تهدید برای فعالیت های فضایی صلح آمیز خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گزارش جدید آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در روز چهارشنبه اشاره می‌کند که چین و روسیه در سال‌های اخیر توانایی‌های فضایی عملیاتی خود را افزایش داده‌اند و پکن واشنگتن را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت فرازمینی‌ها خوانده است.

به گزارش دیفنس نیوز، گزارش طبقه بندی نشده «چالش های امنیت فضایی» که به بررسی برنامه های فضایی کشورهای متخاصم مانند روسیه، چین، کره شمالی و ایران و همچنین توسعه سامانه های فضایی روسیه و چین می پردازد.

این گزارش مدعی است که چین و روسیه برای تضعیف ایالات متحده و متحدانش در فضا تلاش می کنند و تجهیزات فضایی مشترک چین و روسیه در مدار در دو سال گذشته حدود 70 درصد رشد کرده است.
جان هات، افسر آژانس اطلاعاتی گفت: با افزایش تعداد کشورهای دارای قابلیت فضایی و ترکیبی از قابلیت های ضدفضایی در عملیات نظامی، موقعیت فضایی ایالات متحده به طور فزاینده ای مورد مناقشه قرار خواهد گرفت و تجهیزات در مدار زمین با خطرات جدیدی روبرو خواهند شد. . وی ادامه داد: «یک فضای امن، باثبات و در دسترس برای ایالات متحده بسیار مهم است زیرا به افزایش چالش‌ها و قابلیت‌های فضایی متحدانمان ادامه می‌دهد.

هات خاطرنشان کرد که از زمانی که این گزارش قبل از حمله روسیه به اوکراین نهایی شده است، هیچ جزئیاتی در مورد نحوه استفاده روسیه از قابلیت های ضد فضایی خود در درگیری منتشر نشده است.

این گزارش همچنین بر نگرانی‌ها در مورد تهدید زباله‌های موجود در مدار تاکید کرد.

پس از این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین به این نشست هفتگی پاسخ داد. به گزارش ارمنستان نیوز، به گفته ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، ایالات متحده، نه روسیه یا چین، به تهدیدی بزرگ برای اکتشافات صلح آمیز فضایی تبدیل شده است.

او گفت که ایالات متحده در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت فضایی است. به گفته این دیپلمات چینی، واشنگتن تلاش می کند به تلاش های پکن و مسکو برای تحقیقات فضایی تهمت بزند تا بهانه ای برای نظامی شدن فضا ایجاد کند.

این دیپلمات چینی افزود که ایالات متحده به طور فعال ظرفیت نیروهای خود را برای انجام عملیات جنگی در فضا افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید