کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال

کابوس پرسپولیس فرشته نجات استقلال

مروری بر عملکرد امیر ارسلان مطهری در این فصل نشان می دهد که این بازیکن در ماه های اخیر روند صعودی را آغاز کرده است.

ورود پر سر و صدا به استقلال

امیر ارسلان مطهری مهاجم 29 ساله تیم استقلال که در نوزدهمین دوره لیگ برتر از باشگاه ذوب آهن به این تیم پیوست، در نیم فصل دوم موفق شد 5 بار دروازه حریفان تیمش را باز کند. نوزدهمین دوره لیگ برتر در کنار فرهاد مجیدی. او ابتدا برای تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان گلزنی کرد و سپس در دربی دو گل به پرسپولیس زد تا با هیاهوی وارد این تیم شود. گلزنی به صنعت نفت آبادان و شهر خودرو کمک کرد تا او در نیم فصل 5 گل برای استقلال به ثمر برساند.

درخشان ترین فصل

مطهری در لیگ برتر بیستم در کنار محمود فکری و فرهاد مجیدی 7 بار دروازه رقبای استقلال را باز کرد تا بهترین فصل خود در سال های اخیر باشد. مس رفسنجان، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، ماشین سازی تبریز و سایپا تیم هایی بودند که از امیر ارسلان مطهری گل زدند.

کم فور در تیم قهرمانی

این بازیکن در لیگ بیست و یکم که استقلال قهرمان شد وضعیت خوبی نداشت و فقط سه بار برای استقلال گلزنی کرد! تراکتور، پیکان و فندار تیم هایی بودند که از امیرارسلان مطهری گلزنی کردند. با وجود حضور در 26 بازی برای استقلال در فصل گذشته، مجموع دقایق او تنها به 713 دقیقه رسید، میانگین 27 دقیقه در هر بازی که آمار ضعیفی بود!

ساپینتو مهاجم ضعیف مجیدی را نمی خواست

امیر ارسلان مطهری در ابتدای این فصل در آستانه جدایی از استقلال بود. سرمربی تازه وارد استقلال به گفته خودش (…و به اصرار مدیران وقت باشگاه) قصد داشت با جذب کاوه رضایی از یک تیم اروپایی خط حمله تیمش را تقویت کند. او با استناد به رکورد مطهری در لیگ بیست و یکم برای پرکردن خلأ، امیرارسلان مطهری را گزینه مناسبی برای این مشکل می داند. با زدن تنها سه گل و بازی چند دقیقه ای برای تیم قهرمانی مشخص شد که مطهری مهاجم مورد نظر ساپینتو نیست. اما با فشارهایی که این بازیکن برای ماندن در ترکیب آبی پوشان وارد کرد و مشکلاتی که برای انتقال کاوه رضایی به استقلال به وجود آمد (به دلیل پذیرش اقامت دائم بلژیک) همه دست به دست هم دادند تا مطهری در ترکیب آبی پوشان باقی بماند.

اوج دوباره با طرفداران

امیرارسلان مطهری موفق شد روند رشد را از هفته یازدهم لیگ برتر و بازی مقابل هواداران آغاز کند. او در همان بازی درخشید و پاس گل پیروزی استقلال را داد. سپس گل قهرمانی سوپرجام این تیم را مقابل نساجی به ثمر رساند. مطهری در فصل جاری لیگ برتر چهار بار دروازه حریفان این تیم را باز کرده است. پرسپولیس، سپاهان، ملوان بندر انزلی و نساجی مازندران تیم هایی بودند که از امیر ارسلان مطهری گلزنی کردند.

4 گل در 893 دقیقه!

امیر ارسلان مطهری در فصل جاری لیگ برتر در 14 بازی برای این تیم به میدان رفته است که 63.7 درصد از حضور در ترکیب استقلال برای این بازیکن باقی مانده است. امیرارسلان مطهری با آخرین گلی که به نساجی زد، تعداد گل های خود در پیراهن استقلال را به عدد 19 رساند.

غیر منتظره و غیر منتظره!

مهاجم 29 ساله استقلال تا پایان فصل بیست و سوم لیگ برتر (تیر 1403) با این تیم قرارداد دارد. ارزش این بازیکن در حال حاضر در سایت ترانسفر مارکت 400 هزار یورو تخمین زده شده است و احتمال می رود طبق قراردادهای معمول بین بازیکنان و باشگاه ها، قرارداد مطهری برای فصل آینده (در صورت نیاز کادر فنی) 20 درصد افزایش یابد. اما با درآمدهای گذشته خود ثابت کرد که حاضر است شرایط پرداخت باشگاه را به نام استقلال بپذیرد.

گیتاریست – افتتاحیه دربی – محبوب

امیر ارسلان مطهری که لقب گیتاریست استقلال را نیز دارد، با گل هایی که به پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی به ثمر رساند، یکی از ستاره های محبوب آبی پوشان تهرانی به شمار می رود و به همین دلیل هواداران استقلال داده اند. به او لقب کابوس تخت جمشید داده شد. او از پایان نیم فصل در کنار محبی و کایدی به یکی از مهره های ماندگار مثلث هجومی تیم استقلال تبدیل شده است. ارسلان همان مهاجمی بود که برای اینکه شهباززاده نتوانست به خواسته هایش جامه عمل بپوشاند از رفتن به قیمشهر ساپینتو پشیمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید