کاربردهای فیلترشکن چیست؟ VPN ها چگونه کار می کنند؟

این روزها شوق فیلترشکن ها داغ است و حالا صحبت از کسب و کار سالانه چند هزار میلیارد تومانی در این بازار است، اما این فیلترشکن ها یا به عبارتی شبکه خصوصی مجازی چگونه کار می کنند؟

کاربردهای فیلترشکن چیست؟  VPN ها چگونه کار می کنند؟

مردم به دلایل مختلف از VPN استفاده می کنند تا فعالیت آنلاین خود را خصوصی نگه دارند و بدون تداخل از اینترنت استفاده کنند.

این روزها تب فیلترشکن ها در کشور ما داغ است و بسیاری برای دسترسی به کاربردهای محدود، انواع مختلفی از این فیلترشکن ها را انتخاب می کنند. گردش مالی باورنکردنی دارد و البته خطرات زیادی مانند هک شدن و … وجود دارد، زیرا برای بسیاری از این فیلترشکن ها باید به پورت هایی متصل شوید که می تواند مشکل ساز باشد، اما ممکن است برای شما سخت باشد که باور کنید با وجود این سال هاست که این فیلترشکن ها در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این یک ترفند برای دور زدن فیلتر است، اما ویژگی های زیادی در تعریف کارایی این فیلترشکن ها نوشته شده است!

این شبکه خصوصی مجازی ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای محافظت از ترافیک اینترنتی افراد در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که به یک سرور VPN ایمن متصل می شوید، ترافیک اینترنت شما از طریق یک تونل رمزگذاری شده می گذرد که افراد از جمله هکرها و ISP ها قادر به دیدن آن نیستند.

اما در چه مواردی می توان از VPN استفاده کرد:

آدرس IP را تغییر دهید
یکی از دلایل استفاده از VPN این است که آدرس IP خود را تغییر دهید. یک عدد منحصر به فرد که هویت و موقعیت شما را در جهان نشان می دهد. استفاده از VPN آدرس IP شما را بسته به مکان VPN مورد استفاده شما به مکان دیگری تغییر می دهد.

تغییر آدرس!
تغییر آدرس IP خود با استفاده از VPN به محافظت از هویت شما در برابر وب سایت ها، برنامه ها و سرویس هایی که شما را ردیابی می کنند کمک می کند.

افزایش امنیت
استفاده از VPN از شما در برابر نقض های امنیتی مختلف محافظت می کند. مسافران، دورکارها و دیگران بهتر است هنگام استفاده از شبکه WiFi عمومی ناامن و رایگان، VPN خود را روشن کنند.

چه زمانی باید از VPN استفاده کنید؟
در شرایط زیر استفاده از VPN برای شما کاربردی و مفید خواهد بود

هنگام سفر:
سفر به این معنا نیست که باید روش استفاده از اینترنت را تغییر دهید. استفاده از VPN در حین سفر به شما کمک می کند تا آنلاین بمانید و از اینترنت به همان اندازه ایمن استفاده کنید که در کشور خود هستید.

هنگام استفاده از شبکه های WiFi عمومی:
اگر در یک فضای عمومی مانند کافی شاپ، فرودگاه، مرکز خرید یا پارک به وای فای عمومی متصل می شوید، باید مراقب اطلاعات شخصی و مهمی که در دستگاه خود دارید باشید. بنابراین با اتصال به VPN می توانید امنیت خود را افزایش دهید و با خیال راحت از این سرویس اینترنتی عمومی استفاده کنید.

انجام بازی های آنلاین:
برای انجام بازی های آنلاین با دوستان در کشورهای دیگر، باید از خود در برابر حملات DDoS محافظت کنید و با اتصال به سرور VPN که نزدیک به سرور بازی است، احتمال پینگ یا تاخیرهای احتمالی را کاهش دهید.

اشتراک گذاری فایل:
به اشتراک گذاری فایل P2P معمولا به این معنی است که افراد غریبه می توانند آدرس IP شما را ببینند و دانلودهای شما را پیگیری کنند. اما استفاده از VPN آدرس IP شما را خصوصی نگه می دارد.

هنگام خرید:
جالب اینجاست که برخی از فروشگاه های اینترنتی در کشورهای خارجی قیمت های متفاوتی را برای افراد کشورهای مختلف نشان می دهند. با اتصال به VPN، بدون توجه به اینکه از کدام کشور خرید می کنید، می توانید بهترین قیمت ها را برای اقلام مورد نظر خود مشاهده کنید.

VPN چگونه کار می کند؟
برای اینکه بفهمید VPN چگونه کار می کند، ابتدا باید بدانید که چگونه اتصال اینترنت شما بدون VPN کار می کند.

بدون VPN
هنگامی که به یک وب سایت بدون VPN دسترسی پیدا می کنید، از طریق ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP خود به آن وب سایت متصل می شوید. ISP شما یک آدرس منحصر به فرد را به شما اختصاص می دهد که برای هدایت شما به وب سایت استفاده می شود. از آنجایی که ISP شما تمام ترافیک شما را مدیریت و مسیریابی می کند، آنها می توانند ببینند از چه وب سایت هایی بازدید می کنید و فعالیت شما می تواند از طریق آدرس IP منحصر به فرد شما به شما پیوند داده شود.

با VPN
هنگامی که با VPN به اینترنت متصل می شوید، برنامه VPN موجود در دستگاه شما یک اتصال امن به سرور VPN برقرار می کند. ترافیک شما همچنان از طریق ISP شما انجام می شود، اما ISP شما دیگر نمی تواند آن را بخواند یا مقصد نهایی شما را ببیند. در نتیجه وب سایت هایی که بازدید می کنید نمی توانند آدرس IP اصلی شما را ببینند و فقط آدرس IP سرور VPN برای آنها قابل مشاهده است که توسط بسیاری از کاربران دیگر به اشتراک گذاشته می شود و مرتباً تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید