کارخانه های سموم تقلبی در استان زنجان شناسایی و پلمپ شد

ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783277

معاون تولید محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

معاون کاشت نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برای جمع آوری سموم تقلبی کشاورزی گفت: دو نوع سم تقلبی در استان جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رباب شب خیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به تعداد مغازه های مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان گفت: 109 مغازه مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مغازه های مجاز فروش سموم کشاورزی مانند داروخانه های حوزه کشاورزی هستند، گفت: فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت دوره ای نظارت می شوند و کلیه سموم موجود در مغازه های مجاز دارای برچسب و تاییدیه سازمان حفظ نباتات هستند.

معاون گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر خرید سموم کشاورزی از فروشگاه های مجاز، ادامه داد: کشاورزان می توانند با داشتن فاکتور خرید، مشکلات ناشی از سموم را پیگیری و خسارت آن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سموم تقلبی از طریق دلالان و دلالان در سطح جامعه پخش شد، افزود: در این فصل با توجه به اینکه با اوج مصرف سم مواجه نیستیم، سم تقلبی در استان وجود ندارد و شیوع سم تقلبی در فصل بهار است. “

شبهیز با بیان اینکه تلاش کردیم با نظارت و با کمک تعزیرات و دادستانی شیوع سموم کاذب را کنترل کنیم، گفت: سعی کردیم این مشکل را در استان به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت سموم کشاورزی گفت: اکثر سموم کشاورزی وارداتی و یا مواد اولیه تولید سموم کشاورزی وارداتی است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تاثیرات مستقیم ارز بر قیمت سموم کشاورزی گفت: یارانه ای برای سموم کشاورزی و ارز دولتی برای واردات سموم کشاورزی در نظر گرفته نشده است. سال.”

وی با اشاره به توزیع نقشه های کشاورز توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان، ادامه داد: کشاورزان با این نقشه ها می توانند از تخفیف 12 درصدی برای خرید بذر، سموم و کود استفاده کنند.

شبهیز با اشاره به جمع آوری سموم تاریخ مصرف گذشته استان از مراکز توزیع سموم کشاورزی، گفت: حدود دو تن سموم تاریخ مصرف گذشته توسط مراکز پخش مجاز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به شناسایی و پلمب کارگاه سموم تقلبی در استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال دو پرونده تولید و توزیع سم تقلبی در استان وجود داشت که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون تولید زراعی سازمان کشاورزی جهاد زنجان با اشاره به پرداخت خسارات ناشی از استفاده از سموم تقلبی به کشاورزان افزود: تولیدکننده یا واردکننده موظف به پرداخت غرامت به کشاورزان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید