کاردار سفارت فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد

کاردار سفارت فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شد

روتر جدید : وزارت امور خارجه اعلام کرد که روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در غیاب سفیر این کشور از سوی رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه، دخالت سه مستشار دولت فرانسه در اعتراضات پاریس و اقدام مضحک شارلی ابدو، کاردار سفارت فرانسه. در غیاب سفیر کشور توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران مداخله وزارت امور خارجه فرانسه و برخی مقامات فرانسوی در امور داخلی ایران با استفاده از تعابیر نادرست را رد و قویا محکوم می کند.

به کاردار گفته شد که بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در صدد پاکسازی شورشیانی است که هدف دیگری جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم ندارند.

رئیس دپارتمان دوم اروپای غربی گفت: مقامات فرانسوی بازی دوگانه ای را انجام می دهند زیرا از یک سو میزبان گروه هایی هستند که در این سال ها مستقیماً در ناآرامی های اخیر ایران دست داشته اند و از سوی دیگر میزبان گروه هایی هستند که در این سال ها در ناآرامی های اخیر ایران نقش داشته اند. محکوم کردن نیروی پلیس ایران به دلیل برخورد با این شورشیان.

نماینده رسمی کشور به ما خاطرنشان کرد: شاید مقامات فرانسه فراموش کرده اند که چگونه نیروی پلیس این کشور با جلیقه زردهایی که نظم و امنیت را در این کشور بر هم زدند مبارزه کرد.

رئیس اداره دوم اروپای غربی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بخشی از بیانیه طرف فرانسوی مبنی بر اینکه این کشور، اتحادیه اروپا و سایر شرکای این کشور همه گزینه های ممکن را در قبال حوادث اخیر بررسی خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: ایجاد جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی مداخله در امور داخلی خود را تحمل نمی کند و با رصد دقیق مواضع و تحرکات بیگانگان، اقدامات به موقع و مناسب را در دستور کار خود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید