کارلوس کی روش با پرو کامل ایستاده است!

کارلوس کی روش با پرو کامل ایستاده است!

در حالی که تیم ملی در مرحله دوم جام جهانی تنها یک قدم تا صعود تاریخی فاصله داشت، نتوانست بر آمریکا غلبه کند و در همان مرحله گروهی حذف شد. نتایج ضعیف تیم ملی تحت هدایت کی روش و اشتباهات سرمربی پرتغالی در این جام جهانی باعث شده تا خیلی ها انتظار داشته باشند که کی روش بابت نتایج ضعیف از مردم ایران عذرخواهی کند یا حداقل مسئولیت ناکامی تیم ملی را بر عهده بگیرد.

با این حال کی روش نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت شکست تیم ملی را بر عهده گرفت. در عوض با بیان یک سری جملات کلیشه ای و نامفهوم این شکست را از بین برد. پس از حذف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی و پس از صعود به گروه مرگ در جام جهانی پس از پیروزی مقابل آلمان و اسپانیا، هاجیمه موریاسو سرمربی این تیم در مقابل هواداران ژاپنی تعظیم کرد و از آنها عذرخواهی کرد. این در حالی بود که ژاپن بهترین تیم آسیایی جام جهانی بود و اگر این کار را نمی کرد هیچکس از آنها انتقاد نمی کرد.

از طرفی اهالی فوتبال در ایران هم از کی روش انتظار همین رفتار را داشتند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه کارلوس هم عنوان کرد که مردم باید به این تیم ملی افتخار کنند. اینها سرمربی تیم ملی زمانی بود که ایران در دیدار مقابل انگلیس بدترین شکست جام جهانی را متحمل شد و مقابل آمریکا عملکرد خوبی نداشت و به نتیجه نرسید.

کی روش پس از حذف تیم ملی نه تنها از اهالی فوتبال عذرخواهی نکرد، بلکه هیچ توضیحی هم در خصوص مشکلات فنی تیمش ارائه نکرد که حداقل توضیح دهد چرا تیمش را با انگلیس به میدان فرستاده است. عجیب ترین ترکیب ممکن

سرمربی تیم ملی در گفت و گو با یکی از سایت های خبری درباره باخت مقابل آمریکا گفت: خیلی به صعود نزدیک بودیم اما در عین حال خیلی دور بودیم. فقط ارتقای سطح فنی و تاکتیکی ما نبود. ما باید از نظر روحی و روانی پیشرفت کنیم. و از نظر روحی قوی بودیم.

به همین دلیل می گویم که از نتایج راضی نیستم. من غمگین و غمگینم. ما همه ناراحتیم. هم من و هم کادر فنی دیگر و هم بازیکنان. زیرا احساس می کنیم که نتیجه در دستان ماست. یک جایی نتیجه در دستان ما بود، اما اجازه دادیم آن نتیجه از دستمان برود. ما اجازه دادیم آن لحظه جادویی، آن لحظه معجزه آسا از ما دور شود.

با توجه به این صحبت ها به نظر نمی رسد با رفتاری مشابه سرمربی ژاپن از پرتغالی ها انتظار عذرخواهی داشت. کارلوس هیچ مسئولیتی بر عهده نمی گیرد و عذرخواهی نمی کند. درست مثل مدیران فدراسیون فوتبال که در مورد انتخاب کی روش توضیحی ندادند و بابت ناکامی در جام جهانی از مردم عذرخواهی نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید