اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی /کنترل دستگاه با چشم و دستورات صوتی/ با این هدست شما به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی دارید.

اپل ویژن پرو معرفی شد.  اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی /کنترل دستگاه با چشم و دستورات صوتی/ با این هدست شما به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی دارید.

پس از سال ها انتظار، سرانجام اپل امشب در یک رویداد تاریخی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «Apple Vision Pro» رونمایی کرد. این دستگاه انقلابی می تواند منجر به تغییر در بازار ایجاد شده توسط آیفون در دنیای فناوری شود. اپل می گوید کاربران می توانند دستگاه را با دست، چشم و دستورات صوتی خود کنترل کنند. مردم کوپرتینو می گویند که هدست آنها محتوای دیجیتال را با فضای اطراف ما ادغام می کند و آنها این فناوری را محاسبات فضایی می نامند.

دیجیاتو: اپل پس از سال ها انتظار بالاخره امشب در یک رویداد تاریخی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «Apple Vision Pro» رونمایی کرد. این دستگاه انقلابی می تواند منجر به تغییر در بازار ایجاد شده توسط آیفون در دنیای فناوری شود.

رویداد WWDC 2023 سرانجام میزبان رونمایی از هدست اپل ویژن پرو بود. اپل می گوید کاربران می توانند دستگاه را با دست، چشم و دستورات صوتی خود کنترل کنند. مردم کوپرتینو می گویند که هدست آنها محتوای دیجیتال را با فضای اطراف ما ادغام می کند و آنها این فناوری را محاسبات فضایی می نامند.

Apple Vision Pro دارای یک سیستم عامل کاملاً جدید به نام VisionOS است که از رابط کاربری سه بعدی استفاده می کند. این سیستم عامل دارای یک اپ استور جدید و اختصاصی است که امکان دسترسی به اپلیکیشن های مخصوص هدست را فراهم می کند و البته می توانید از طریق این فروشگاه به آن دسته از اپلیکیشن های آیفون و آیپد که با این محصول جدید سازگار هستند نیز دسترسی داشته باشید.

اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی / دستگاه را با چشم و دستورات صوتی کنترل کنید / با این هدست ها به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی دارید / صداها را با محیط با فناوری جدید Apple Vision Pro تطبیق دهید / از اوایل آینده در دسترس است سال برای 3,499 دلار

تجربه استفاده از این هدست تنها به یک صفحه نمایش محدود نمی شود و کاربر می تواند اپلیکیشن ها را در هر اندازه و مکانی مشاهده کند. Vision Pro در درجه اول یک دستگاه واقعیت افزوده (AR) است، اما می‌توانید به راحتی به حالت واقعیت مجازی (VR) نیز بروید.

یکی از ویژگی های اپل ویژن پرو این است که به اطرافیان اجازه می دهد چشمان شما را پشت هدست ببینند. البته این کار از طریق قابلیتی به نام EyeSight انجام می شود که ویدیویی از چشمان شما را نمایش می دهد، بنابراین می توانید تجربه ای همه جانبه در هدست داشته باشید و افراد اطراف شما همزمان چشمان شما را ببینند.

Apple Vision Pro به کاربران کمک می کند به رایانه های مک متصل شوند و خروجی صفحه نمایش خود را به فضای مجازی بیاورند. این دستگاه همچنین از برخی لوازم جانبی مانند Magic Keyboard و Magic Trackpad با بلوتوث پشتیبانی می کند.

اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی / دستگاه را با چشم و دستورات صوتی کنترل کنید / با این هدست ها به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی دارید / صداها را با محیط با فناوری جدید Apple Vision Pro تطبیق دهید / از اوایل آینده در دسترس است سال برای 3,499 دلار

علاوه بر این، Vision Pro اولین دوربین سه بعدی اپل است که می تواند با استفاده از Spatial Audio ویدیوهایی با عمق ضبط کند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند این دستگاه چه زمانی در حال ضبط ویدیو است و چه زمانی را نمی‌گیرد.

با این هدفون می توانید در محیطی شبیه به سینما فیلم تماشا کنید و به صفحه نمایشی حتی بزرگتر از اتاق خود دسترسی داشته باشید. اپل همچنین از انتشار ویدیوها و بازی هایی برای ویژن پرو، از جمله محتوای ممتاز از دیزنی خبر داد.

Apple Vision Pro قدرت خود را از تراشه M2 می گیرد که البته دارای یک پردازنده اضافی به نام R1 برای پردازش فوری داده های حسگر است. با این دستگاه می توانید از اپلیکیشن های آشنا مانند سافاری استفاده کنید و در عین حال با اطرافیان خود تعامل داشته باشید. در تماس های ویدیویی Facetime نیز می توانید مخاطبان مقابل خود را در اندازه واقعی ببینید.

اپل همچنین تجربه تماشای تصویر و ویدیو را بهینه کرده است. اگرچه این هدست برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده است، اما اپل می گوید که به لطف نسخه های جدید برنامه هایی مانند FaceTime، حتی می توانید از Vision Pro در حال حرکت استفاده کنید.

هدفون های اپل از سیستم VisionOS استفاده می کنند و بسیاری از اپلیکیشن ها برای آن بهینه شده اند. به عنوان مثال، اپلیکیشن های مایکروسافت و زوم برای استفاده در ویژن پرو آماده هستند و دیزنی پلاس به طور همزمان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اپل در هدفون خود از یک لنز با سه عنصر استثنایی و نمایشگر microOLED استفاده می کند که تصاویر را به وضوح با دقت و کیفیت فوق العاده بالا نمایش می دهد. در دو پنل نمایشگر این دستگاه 23 میلیون پیکسل وجود دارد که معادل وضوح بالای 4K برای هر چشم است. علاوه بر این، افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند می توانند از لنزهای طراحی شده توسط Zeiss استفاده کنند که به صورت مغناطیسی به دستگاه متصل می شوند.

Vision Pro از یک سیستم جدید “Spatial Audio” استفاده می کند که صدای فراگیر جذابی را به گوش شما می رساند. این فناوری می تواند صداها را با استفاده از سیستم ردیابی پرتو صدا با محیط شما تطبیق دهد.

در داخل هدفون اپل از دوربین های مادون قرمز و LED برای ایجاد نور استفاده می شود. در قسمت بیرونی، سنسورهای لیدار و سنسورهای دوربین معمولی وجود دارد. دوربین‌های رو به پایین دست‌های شما را ردیابی می‌کنند تا امکان کنترل آسان رابط کاربری را فراهم کنند. ویژن پرو در مجموع دارای 5 سنسور و 12 دوربین است.

نمای بیرونی بدنه کاملاً از شیشه صیقلی ساخته شده و در یک قاب آلومینیومی سبک قرار گرفته است. در بالای بدنه یک دکمه و Digital Crown دیده می شود، مشابه چیزی که در اپل واچ دیدیم. طراحی اپل ویژن پرو ماژولار است تا بهترین تناسب را برای سر شما داشته باشد. در کناره هدفون کپسول هایی برای انتقال صدا به گوش شما تعبیه شده است.

باتری اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در خارج از بدنه قرار دارد و از طریق کابل به دستگاه متصل می شود. این باتری به Vision Pro اجازه می دهد تا حداکثر 2 ساعت شارژ شود. البته می توانید این دستگاه را مستقیماً به منبع برق متصل کرده و دائماً از آن استفاده کنید.

هدست ویژن پرو دارای یک سیستم امنیتی بیومتریک جدید به نام Optic ID است. این سیستم در واقع معادل Touch ID و Face ID است که چشمان شما را تشخیص می دهد تا قفل دستگاه را فقط برای شما باز کند.

هدست اپل ویژن پرو اوایل سال آینده با قیمت 3499 دلار عرضه خواهد شد. این محصول ابتدا تنها در ایالات متحده عرضه می شود، اما سایر بازارها در سال 2024 عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید