اپل واچ او اس 10 را معرفی کرد. بزرگترین طراحی مجدد نرم افزار در تاریخ اپل واچ

اپل واچ او اس 10 را معرفی کرد.  بزرگترین طراحی مجدد نرم افزار در تاریخ اپل واچ

اپل واچ های مختلف با WatchOS 10 در کنار هم
در جریان رویداد WWDC 2023، اپل سیستم عامل watchOS 10 را با ویژگی ها و قابلیت های جدید معرفی کرد.

بالاخره روزی که طرفداران اپل منتظرش بودند فرا رسید و کوپرتینویی ها از محصولات جدید خود رونمایی کردند. در میان موارد مختلفی که در WWDC 2023 ارائه شد، نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ به چشم می خورد. سیستم عامل ساعت هوشمند اپل با ویژگی های جدیدی وارد شده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

به روز رسانی سال گذشته به برترین مدل های اپل واچ، watchOS 9، ویژگی های جدیدی مانند حالت کم مصرف، صفحه های ساعت اضافی با تقویم های چینی، اسلامی و یهودی و غیره را به همراه داشت. سایر ویژگی ها شامل اندازه گیری های جدید طول گام، فرم دویدن و زمان تماس پا است که اطلاعات دقیق تری را در اختیار دوندگان قرار می دهد.

اپل واچ صفحه نمایش رنگی را نشان می دهد

چندی پیش اپل اعلام کرد که به دنبال اعمال «تغییرات بزرگ» در سیستم عامل watchOS سری اپل واچ است. حتی مارک جرمن، افشاگر کهنه کار بلومبرگ نیز ادعاهای مشابهی داشت. او چند ماه پیش گفت که واچ او اس جدید با تغییرات زیادی عرضه خواهد شد. همچنین صحبت هایی در مورد تبدیل شدن ویجت ها به “مرکز” رابط کاربری اپل واچ وجود داشت.

حال بیایید نگاهی به تمام تغییرات ایجاد شده در watchOS 10 بیندازیم. تا پایان این مقاله با زومیت همراه باشید.

یک زبان طراحی جدید

اپل نرم افزار اپل واچ را با ویجت های جدید و برنامه های بازطراحی شده به روز کرده است تا اطلاعات بیشتری را در یک نگاه نشان دهد. ویجت ها می توانند اطلاعات متنی را در طول روز نمایش دهند، مانند یادآوری دارو یا هشدارهای تقویم، مشابه نحوه عملکرد آنها در آیفون. همچنین راه های جدیدی برای پیمایش و دسترسی سریع به محتوا وجود دارد.

Alan Dye، معاون طراحی رابط انسانی اپل، گفت:
با watchOS 10، رابط کاربری را دوباره طراحی کرده‌ایم و به کاربران این امکان را می‌دهیم که در هنگام استفاده از Apple Watch تجربه جدیدی داشته باشند. این به‌روزرسانی اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در یک نگاه مهم‌تر هستند، ناوبری ساده و یک زبان بصری جدید برای استفاده حداکثری از نمایشگر Apple Watch.- Alan Dye

اکنون برنامه هایی برای آب و هوا، سهام، صفحه اصلی، نقشه ها، پیام ها، ساعت جهانی و موارد دیگر. از نمایشگر اپل واچ بیشتر استفاده کنید. همچنین با تغییرات اعمال شده در برنامه فعالیت اپل واچ، ردیابی حرکات روزانه آسان تر خواهد بود.

Smart Stack جدید حاوی ویجت هایی است که با یک چرخش ساده از Digital Crown آشکار می شوند. برای مثال در ابتدای روز می توان از آن برای مشاهده اطلاعات آب و هوا استفاده کرد.
اپل واچ با چهره رنگی
اپل واچ در دسترس بودن را نشان می دهد
اپل واچ کرمی در حال اجرای یک برنامه در WatchOS 10

اکنون مرکز کنترل با دکمه کناری قابل دسترسی است و هر زمان که بخواهید به سرعت راه اندازی می شود. همچنین روی Digital Crown دوبار کلیک کنید تا به برنامه های اخیراً استفاده شده بازگردید.

توسعه دهندگان می توانند از زبان طراحی جدید برای به روز رسانی برنامه های خود استفاده کنند. به عنوان مثال، اکنون Streaks از کل صفحه برای دسترسی آسان تر به اطلاعات استفاده می کند.

اپل واچ همچنین دو صفحه ساعت سرگرم‌کننده و هنری جدید را معرفی می‌کند: یکی با موضوع پالت رنگ و دیگری با شخصیت‌های Peanuts، اسنوپی و ووداستاک. پالت صفحه ساعت با استفاده از سه لایه مختلف زمان را در طیف وسیعی از رنگ ها به تصویر می کشد. در واقع با تغییر زمان، رنگ های نمایشگر نیز تغییر می کنند.

ویژگی های بخش بهداشت و درمان

WatchOS 10 همچنین بهبودهایی در ویژگی های مرتبط با سلامتی ایجاد کرده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دوچرخه سواری و پیاده روی

اپل واچ یک دستگاه عالی برای دوچرخه سواران است که دارای ویژگی هایی از جمله یادآوری خودکار ورزش، شمارش کالری الکترونیکی دوچرخه سواری و تشخیص سقوط است. اکنون WatchOS 10 ویژگی هایی را ارائه می دهد که این بخش را حتی مفیدتر می کند.

یک اپل واچ مشکی در کنار آیفونی که همان برنامه را اجرا می کند

هنگامی که دوچرخه سواری را شروع می کنید، تمرین به طور خودکار به صورت فعالیت زنده در آیفون شما نشان داده می شود. مواردی مانند ضربان قلب، ارتفاع، مسیر مسابقه، تمرینات سفارشی و سرعت دوچرخه‌سواری برای اندازه صفحه نمایش آیفون بهینه شده‌اند که می‌تواند برای مشاهده آسان در حین دوچرخه‌سواری عالی باشد.

اپل واچ اکنون می تواند به طور خودکار به لوازم جانبی دوچرخه سواری بلوتوث مانند سنسورهای قدرت و سرعت متصل شود. همچنین، این ساعت هوشمند می‌تواند قدرت آستانه عملکردی (FTP) را تخمین بزند، بالاترین سطح شدت دوچرخه‌سواری که از نظر تئوری یک دوچرخه‌سوار می‌تواند به مدت یک ساعت حفظ کند، با استفاده از الگوریتم‌ها و داده‌های جدید از توان سنج‌های متصل.

اپل واچ در کنار آیفون اطلاعات سلامتی را نشان می دهد

اپلیکیشن Compass در اپل واچ ابزاری مفید برای کاوش در فضای باز است. در WatchOS 10، برنامه مذکور به روز رسانی هایی دریافت کرد که آن را به گزینه ای کاربردی تر برای یافتن مسیرها تبدیل می کند. کاربران همچنین می توانند اطلاعات دقیقی مانند طول مسیر، نوع و دشواری برخی از مکان ها را جستجو کنند.

سلامت روان

سلامت روان به اندازه سلامت جسمی مهم است. تحقیقات نشان می دهد که توجه به وضعیت ذهنی شما می تواند به ایجاد آگاهی عاطفی و انعطاف پذیری کمک کند. با استفاده از اپلیکیشن Mindfulness در نسل جدید سیستم عامل اپل واچ، کاربران به راحتی می توانند احساسات و حالات روزانه خود را ثبت کنند.

Digital Crown را بچرخانید تا احساسات لحظه ای خود را به تصویر بکشید و از میان شکل های مختلف که به خلق و خوی شما نزدیک تر است، انتخاب کنید.

سلامت چشم

نزدیک بینی به عنوان عامل اصلی اختلال بینایی در سراسر جهان شناخته شده است. برای کاهش خطر ابتلا به آن، موسسه بین المللی نزدیک بینی توصیه می کند که کودکان حداقل 80 تا 120 دقیقه در روز را در خارج از منزل بگذرانند. WatchOS 10 قابلیت اندازه گیری زمان سپری شده در نور روز را به اپل واچ اضافه می کند. کاربران می توانند این اطلاعات را در برنامه Health در iPhone یا iPad مشاهده کنند.

آیفون اطلاعات مربوط به ساعات روز را نشان می دهد

لازم به ذکر است که وقتی دستگاهی با رمز عبور، شناسه لمسی یا Face ID قفل می‌شود، تمام داده‌های برنامه Health از جمله داده‌های سلامت روان و سلامت بینایی رمزگذاری می‌شوند.
سایر به روز رسانی های watchOS 10

اکنون به سراغ سایر به روز رسانی های WatchOS 10 می رویم که عبارتند از:

NameDrop به کاربران این امکان را می دهد تا با نگه داشتن اپل واچ خود در نزدیکی آیفون شخص دیگری، به راحتی اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارند.

آیفونی که نزدیک به ساعت اپل است

نقشه‌های آفلاین در آیفون دسترسی به ناوبری بلادرنگ، ETA، مکان‌های Maps و موارد دیگر را زمانی که از Wi-Fi یا اینترنت تلفن همراه دور هستید، فراهم می‌کند.

کاربران اکنون می توانند یک پیام ویدیویی FaceTime را شروع کرده و مستقیماً آن را در Apple Watch خود تماشا کنند.

اگر دارویی 30 دقیقه پس از زمان برنامه ریزی شده ثبت نشود، برنامه دارو می تواند یادآوری های بعدی را ارسال کند.

دسترسی داشته باشید

نسخه بتای watchOS 10 امروز برای اعضای برنامه توسعه دهنده اپل در developer.apple.com در دسترس است. نسخه بتای عمومی ماه آینده در beta.apple.com در دسترس کاربران watchOS قرار خواهد گرفت.

WatchOS 10 پاییز امسال به عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان برای اپل واچ سری 4 و مدل‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی از ویژگی ها ممکن است در همه مناطق، همه زبان ها یا همه دستگاه ها در دسترس نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید