هایک ویژن علیه داهوا; کدام برند برای خرید دوربین مداربسته بهتر است؟

ساعت: 19:55
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783053

اگرچه هایک ویژن سهم بیشتری از بازار جهانی دارد و داهوا در رتبه دوم قرار دارد، اما این رقابت بسیار نزدیک است و گاهی داهوا گوی سبقت را می رباید و همیشه از دیگر بازیگران بزرگ بازار مانند اکسیس و بوش جلوتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگر شما به عنوان یک مشتری، گزینه های نظارتی مختلف موجود در بازار را مطالعه کرده باشید، به این نتیجه رسیده اید که هیچ برند دیگری به این میزان هایک ویژن و داهوآشناخته شده و معتبر نیست و به احتمال زیاد هر دوی این برندها جزو انتخاب های نهایی شما خواهند بود. در اینجا می توانید به بن بست برسید زیرا انتخاب بین این دو واقعا دشوار است.

شهرت بالای داهوا و هایک ویژن در سال های اخیر نام آنها را مترادف با دوربین مدار بسته کرده است. اگرچه هایک ویژن سهم بیشتری از بازار جهانی دارد و داهوا در رتبه دوم قرار دارد، اما این رقابت بسیار نزدیک است و گاهی داهوا حرف اول را می زند و همیشه از دیگر بازیگران بزرگ بازار مانند اکسیس و بوش جلوتر است.

هر دو شرکت چینی به تولید محصولاتی معروف هستند که ویژگی های فعلی و مشابه دارند و برای مشتریان جذاب هستند. به همین دلیل است که مشتریان همیشه این سوال را دارند هایک ویژن بهتر است یا داهوا؟

یک پاسخ سریع و متداول این است که داهوا کمی ارزان تر و مناسب برای نصب در فضای داخلی است. در حالی که هایک ویژن کیفیت بالاتر و تجاری بیشتری دارد. با این حال، درک اینکه هایک ویژن یا داهوا محصول بهتری برای استفاده دارند، مستلزم درک تفاوت های ظریف بین دوربین های آنها است.

در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه به معرفی داهوا و هایک ویژن بپردازیم و به شباهت ها و تفاوت های آنها اشاره کنیم تا در خرید دوربین مداربسته مناسب تصمیم بهتری بگیرید.

معرفی هایک و داهوا

درباره هایک ویژن

هایک ویژن یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته در بسیاری از کشورها از جمله ایران و هند است. راهکارهای امنیتی این شرکت بیشتر برای مصارف مسکونی و تجاری مناسب است. طیف گسترده ای از محصولات این شرکت چینی با قابلیت های هوشمند تولید می شود.

برند هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن دارای زوم دیجیتال و وضوح مگاپیکسل عالی هستند. از دوربین های این شرکت می توان به دوربین های شبکه، حرارتی، پلاک خوان و دوربین های نظارت تصویری اشاره کرد. هایک ویژن در خط مقدم همه گیرهای تاج و تخت در همه گیری کرون قرار دارد. این غول دوربین مدار بسته ۳۳ شعبه در چین دارد و در هنگ کنگ، لس آنجلس و هند سرمایه گذاری کرده است.

در واقع برند هایک ویژن در راه اندازی و اجرای پروژه ها در برنامه های مختلف حمل و نقل، فروشگاه ها، بانک ها، هتل ها، بیمارستان ها، زندان ها، استادیوم ها، اماکن تفریحی و در سراسر جهان و همچنین خدمات پس از فروش به موفقیت های زیادی دست یافته است. همیشه بر رضایت مشتری متمرکز است.

درباره داهوا

داهوا یکی از بهترین برندهای نظارت تصویری در دنیاست که در مقایسه با برندهای دیگر توانسته با حفظ کیفیت، قیمت بهتر و تنوع بیشتری را ارائه دهد.

دوربین های حرارتی، IP، HDCVI، PTZ و تمام رنگی از بهترین محصولات این شرکت مانیتورینگ هستند. داهوا همچنین سیستم های نظارتی پیشرفته و کابل ها و منابع تغذیه تولید می کند.

داهوا با تولید محصولات پیشرفته و پیشرو در تلاش برای برقراری روابط بلندمدت با شرکا و شرکت های تابعه خود در سراسر جهان است و به طور متوسط ​​حدود 10 درصد از درآمد سالانه خود را به تحقیق و توسعه و با استفاده از جدیدترین طراحی، تولید و توسعه دوربین مدار بسته داهوا اختصاص می دهد. فن آوری ها و سایر محصولات

برند داهوا

ویژگی های هایک ویژن و داهوا را با هم مقایسه کنید

سرعت نصب

نصب و مدیریت محصولات هر دو برند بسیار آسان است، به خصوص اگر از سری POE باشند. هر دو شرکت در تلاش هستند تا محصولات جدید خود را برای راه اندازی و نصب دوربین ها و دستگاه ها آسان تر کنند و رابط کاربری بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

دسترسی به برنامه های کاربردی

هر دو هایک و داهوا برنامه‌های پیشرفته و با کاربری آسانی را ارائه کردند که می‌توان آن‌ها را از وب‌سایت رسمی آن‌ها یا از Google Play و Apple Store دانلود کرد. همچنین برنامه هایی که تحت سیستم عامل اندروید یا آی او اس موجود هستند به شما این امکان را می دهند که از راه دور محصولات این شرکت ها را به بهترین نحو کنترل کنید.

قابلیت ضبط صدا

دوربین های داهوا نسبت به دوربین های هایک ویژن از قابلیت های ضبط صدا بیشتری پشتیبانی می کنند. اگر این گزینه برای شما مهم است، دوربین های کیک داهوا یا Eyeball را ببینید. هایک ویژن همچنین از قابلیت صدای دو طرفه در دوربین های سری Aquiens به خوبی استفاده می کند.

کاربرد هوش مصنوعی

هر دو برند داهوا و هایک به عنوان رهبران و قدرتمند در توسعه و استفاده از قابلیت های هوشمند مانند تشخیص صدا و چهره و ردیابی ظاهر شده اند. به طور کلی، تیم های توسعه و تحقیقات اکثر شرکت های بزرگ جهان از جمله اپل، گوگل و … تمرکز اصلی خود را بر روی محصولات جدید برای تجهیز به هوش مصنوعی و تجهیزات یادگیری ماشینی معطوف کرده اند، بنابراین هایک و داهوا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. و امروزه بیشترین سرمایه گذاری آنها در توسعه این منطقه است.

عملکرد دید در شب رنگی

اگرچه هر دو شرکت می توانند تصاویر تمام رنگی را در تاریکی مطلق شب ارائه دهند، سنسورهای دوربین کالری هایک ویژن انتخاب بهتری به نظر می رسد. داهوا نیز سعی دارد با تولید دوربین های FullColor خود از رقیب دیرینه خود جلوتر بماند.

حدود قیمت

انواع دوربین های مداربسته HD، IP و DVR و NVR تولید شده توسط هایک ویژن و داهوا از نظر تنوع قیمت بسیار به هم نزدیک هستند، اما در کل داهوا کمی ارزانتر است. با این حال، دوربین های IP هایک ویژن مقرون به صرفه تر هستند.

سنسور دوربین و لنز

در حالی که هایک ویژن از لنزهای 2.8، 4، 6، 8 و 12 میلی متری استفاده می کرد، داهوا تنها از لنزهای 2.8، 3.6 و 6 میلی متری استفاده می کرد. بنابراین هایک ویژن در این زمینه پیشرو بوده و از امکانات بیشتری برخوردار است. از نظر کیفیت مگاپیکسلی، هر دو شرکت دوربین های 1 تا 8 مگاپیکسلی را روانه بازار کرده اند.


نتیجه مقایسه هایک ویژن و داهوا

در واقع نظارت تصویری عنصر مهمی از سیستم نظارت تصویری و امنیتی است که معمولا شامل دوربین، ضبط، هارد دیسک و … می شود. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن به دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره سازی می باشد.

واقعیت این است که انتخاب برنده بین دو برندی که شباهت ها و تفاوت های زیادی دارند دشوار است. می توان گفت که شما محصول را از هایک ویژن یا داهوآ تو هیچ وقت در این مورد پشیمان نمیشوی. اگر به انجمن های آنلاین بروید، 50 درصد مردم هایک ویژن را به داهوا ترجیح می دهند و نیمی دیگر آن را ترجیح می دهند. اگرچه ممکن است محبوبیت آنها عامل تعیین کننده نباشد، اما در نهایت همه چیز به ترجیحات شخصی شما و تفاوت های ظریف بین این دو برند بستگی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید