راهنمای انواع دوربین مداربسته


زمان: 18:31
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812159

در این مقاله به بررسی انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار می پردازیم و راهنمای مقدماتی خرید مناسب ترین و بهترین سیستم مداربسته را گردآوری می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروزه توجه به موضوع امنیت سایت بر هیچکس پوشیده نیست. در این مقاله به بررسی انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار می پردازیم و راهنمای مقدماتی خرید مناسب ترین و بهترین سیستم مداربسته را گردآوری می کنیم.


مارک های نظارت تصویری

قبل از هر چیز بهتر است کمی با برندهای دوربین مداربسته آشنا شوید. وقتی به بازارهای دوربین مداربسته نگاه می کنیم با صدها برند مختلف سیستم های دوربین مداربسته مواجه می شویم. اما اکثر آنها مارک های مختلف یا به اصطلاح بی نام هستند. یعنی برندهایی هستند که مغازه های کوهنوردی یا شرکت های کوچک برای نصب دوربین از آن ها استفاده کرده اند.

اما برندهای بزرگ و معتبری نیز وجود دارند:


داهوا برای نظارت تصویری داهوا

داهوا یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای موجود در بازار است. این برند یک برند بین المللی چینی است که توانسته بهترین سیستم نظارت تصویری جهان را رتبه بندی کند ( برند برتر برای نظارت تصویری ) داشتن آن.

داهوا بزرگترین تولید کننده سیستم های نظارت تصویری و نظارت تصویری در جهان است. محصولات این شرکت شامل دوربین های مدار بسته، سیستم های خانه هوشمند، سیستم های شبکه و سایر سیستم های امنیتی می باشد.


دوربین مداربسته هایک ویژن هایک ویژن

هایک ویژن یکی دیگر از برندهای محبوب چینی در جهان است. این برند نیز در رده پرفروش ترین دوربین های مداربسته دنیا قرار دارد

از نظر کیفیت، برندهای داهوا و هایک ویژن در یک سطح هستند.

اگر به دنبال یک برند خوب هستید، ما یکی از این دو گزینه را به شما پیشنهاد می کنیم.


da7962ee 7f36 43d9 9e0e cdbd67c8f3f1 خبر خاکستری


برندهای دیگر

از دیگر برندهای خوب برای نظارت تصویری در دنیا می توان به بوش، اکسیس، یونی ویو، وایوتک، آویگلون و … اشاره کرد.


انواع دوربین مداربسته در رابطه با بستر ارتباطی

ما معمولا دو نوع دوربین مداربسته داریم یکی دوربین های کواکسیال که به آن دوربین می گویند HD یا آنالوگ معروف و دوربین های دیگر IP یا زیر تور

تفاوت این دو نوع سیستم به زمینه ارتباطی آنها برمی گردد. دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه و الگوریتم های شبکه استفاده می کنند و می توان از سوئیچ ها برای اتصال دوربین ها استفاده کرد. در محفظه های کابل کواکسیال RG59 یا از کابل های کواکسیال دیگری استفاده می شود و دیگر امکان سوئیچینگ وجود ندارد.

سیستم های شبکه در مقایسه با دوربین های کواکسیال HD کیفیت بالاتری دارند و معمولا قابلیت های بالاتری دارند.

از نظر قیمت، این تقریباً قیمت یک سیستم است IP دو تا سه برابر دوربین بیشتر HD است.


انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهری


اتاق باله

دوربین های مداربسته باله از نظر ظاهری پایه هستند و شکل آنها استوانه ای یا مکعبی است.


اتاق دام

دوربین های مداربسته از نظر ظاهری نیم کره هستند و عمدتاً به سقف متصل می شوند و به همین دلیل به آنها دوربین های سقفی نیز می گویند.


کیفیت و قابلیت های دوربین های مداربسته

از نظر کیفیت دوربین های مدار بسته با رزولوشن های متفاوتی تولید می شوند. به عنوان مثال 2 مگاپیکسل، 4 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل، 6 مگاپیکسل و … وضوح دوربین ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر دارد اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که روی تصویر تاثیر می گذارد. مثلا دوربین چه تکنولوژی دید در شب دارد. نور مادون قرمز، نور ستاره یا تمام رنگ یا هر لنزی که دوربین دارد (واید، زوم یا موتوردار) همگی بر کیفیت تصویر تأثیر می‌گذارند. بهتر است قبل از خرید دوربین مداربسته با یک متخصص مشورت کنید و از تمام امکانات و نیاز یا عدم نیازتان مطمئن شوید.


5511c4b8 4cfc 4193 bcad f4fae8a498f0 خبر خاکستری


ضبط کننده های نظارت تصویری

بسته به تعداد دوربین هایی که می خواهید بخرید، به DVR یا VCR نیاز دارید NVR شما دارید. به طور کلی VCR ها دارای تعدادی کانال هستند: 4 کانال، 8 کانال، 16 کانال، 32 کانال، 64 کانال و 128 کانال. اگر تعداد دوربین های شما در محدوده خاصی است باید کانال های بیشتری بخرید مثلا اگر 2 دوربین دارید یک دستگاه 8 کاناله و اگر 9 دوربین دارید باید یک دستگاه بخرید. دستگاه 16 کاناله.

هنگام خرید VCR باید از سازگاری دستگاه با رزولوشن دوربین ها اطمینان حاصل کنید و همچنین باید به قابلیت های هر دستگاه و میزان هارد دیسکی که آنها پشتیبانی می کنند توجه کنید.

برخی از درایوها می توانند از یک یا دو هارد دیسک با حداکثر ظرفیت مشخص پشتیبانی کنند. کیفیت ضبط و پخش دوربین ها نیز ممکن است متفاوت باشد.


حتما با یک کارشناس نظارت تصویری مشورت کنید

امیدواریم با توضیحات بالا ایده جامعی از انواع دوربین های مدار بسته داشته باشید. اما فراموش نکنید که در چنین کارهای تخصصی باید از یک کارشناس مجرب نظارت تصویری کمک بگیرید. هم از نظر موقعیت مکانی دوربین و هم کیفیت و نوع دوربین مورد نیاز.

دیدگاهتان را بنویسید