پرو اولین مرگ مرتبط با فلورونا / واکسن های کاملاً واکسینه شده را گزارش می دهد

ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798713

وزارت بهداشت پرو اولین مورد ابتلا به فلورون (عفونت همزمان با آنفولانزا و کووید 19) را در این کشور گزارش کرده است که مربوط به یک بیمار 87 ساله است که در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سزار مونایکو، متخصص مرکز ملی اپیدمیولوژی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت پرو، فرد متوفی یکی از سه مورد فلورون شناسایی شده در منطقه آمازوناس در شمال پرو بود.

مرگ این بیمار روز پنجشنبه به ثبت رسیده است.

وی گفت: دو مورد دیگر شامل یک بیمار جوان و همچنین یک مرد 40 ساله است که به طور کامل واکسن کووید 19 را دریافت کرده است.

مونایکو گفت: «افراد مبتلا علائمی مانند سرفه، گلودرد و ضعف عمومی را نشان دادند و از مردم خواستند علیه کووید-19 و آنفولانزا واکسینه شوند زیرا خطر مرگ را کاهش می‌دهد.»

وی هشدار داد: رسیدگی به این موضوع حائز اهمیت است زیرا در حال حاضر شاهد موارد نسبتاً گسترده آنفولانزای H3N2 در برخی نقاط کشور هستیم.

به گزارش شینهوا، پرو روز سه شنبه از موج سوم موارد ابتلا به کووید-19 خبر داد که با ورود سویه آمیکرون در ماه دسامبر شتاب گرفت و تاکنون 309 مورد در این کشور آمریکای جنوبی تایید شده است.

اولین مورد ابتلا همزمان به کووید 19 و ویروس آنفولانزا موسوم به “فلورون” هفته گذشته در سرزمین های اشغالی گزارش شد و کارشناسان بسیاری از کشورها در حال حاضر در حال بررسی جزئیات این وضعیت “جهانی” در بیماران هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید