کامیل مدال اخلاقی داشت و مدال المپیک گرفت


ساعت: 11:27
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894323

خسرویوا: هیئت اجرایی باید بیشتر به کشتی کمک کند.

ورزشکار سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان امروز موفق به کسب مدال طلای المپیک 2012 لندن شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم اهدای مدال طلای المپیک 2012 لندن به کمیل قاسمی کشتی گیر آزاد سنگین وزن کشورمان با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته المپیک و اعضای هیئت اجرایی این کمیته علیرضا دبیر چ. فدراسیون کشتی و سید رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته المپیک در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده.

کمیل قاسمی در این مراسم به اولین سکوی طراحی شده توسط فدراسیون کشتی صعود کرد و مدال طلای المپیک خود را از دستان رئیس جدید کمیته ملی المپیک دریافت و به گردن خود انداخت. علاوه بر این پدر این قهرمان المپیکی کشتی در کنار او ایستاد و ملی پوشان آزاد و فرنگی ایران و کادر فنی تیم های ملی نیز ایستاده و قاسمی را تشویق کردند.


خسرویوا: شورای اجرایی باید بیشتر به کشتی کمک کند

محمود خسرویوا رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: از هیئت اجرایی می خواهم به کشتی، تکواندو و رشته های مدال آور ما در المپیک کمک کند و به سایر رشته ها کمک کند تا آنها نیز در المپیک به موفقیت برسند. راست به راست آمد ورزش پاک یعنی مدال را از ورزش کثیف بگیرند و به کمیل قاسمی بدهند تا مشروع به مشروعیت برسد.


منشی: ما در المپیک توکیو ضعیف عمل کردیم. باید 3 مدال طلا می گرفتیم

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در این مراسم گفت: صالحی امیری امروز یازدهمین مدال طلای کشتی ایران را به کمیل قاسمی تقدیم می کند. به جز من، این 10 مورد استثنا هستند. حیف است که کشتی ایران در 60، 70 سال فقط 11 مدال کسب کند، در حالی که کشتی توانایی کسب 11 مدال در دو المپیک را دارد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: افرادی مانند منصور برزگر، علیرضا حیدری، عباس جدیدی که بهترین فریلنسر بعد از انقلاب است یا رضا یزدانی چرا باید این اتفاقات برای او بیفتد؟ مهدی تقوی و صادق گودرزی همگی توانستند طلای المپیک را کسب کنند. من معتقدم کشتی می تواند به این موقعیت برسد. کشتی آزاد و کشتی آزاد با کسب مدال و سهمیه المپیک هر دو تیم، حتی نتایج بهتری نسبت به وزنه برداری داشتند. تیم های دوم و سوم ما در قونیه آن مدال ها را کسب کردند و ما در کشورهای اسلامی 8 مدال طلا و 16 مدال کسب کردیم. از یک نقطه خطای داور هم شروع می شود تا یک تیم همه مدال ها را نگیرد.

دبیر تصریح کرد: همه روسای فدراسیون ها اشتباه می کنند و فقط دو ساعت تمرین برای بچه ها می بینند اما در واقع 22 ساعت است. اگر مدال المپیک می خواهیم خواب خیلی مهم است، الان وقت آن است، 90 درصد مدال ها را بچه های زیر 23 سال می گیرند. او 67 درصد مدال های المپیک را کسب کرده است. من بازی های المپیک را تماشا می کنم. انصاف برابری نیست، یک تیم باید بودجه بگیرد و تیم دیگر باید مبلغی بگیرد.

وی با تشکر از صالحی امیری تاکید کرد: در المپیک بد کار کردیم، علی گارسی باید طلا می گرفت، سروی طلا را روی سینه داشت، حسن یزدانی طلا بود و باید 3 مدال طلا می گرفتیم. همچنین محمد حسین باید برنز می گرفت. صالحی امیری می گفت کشتی به اندازه مصرف می خورد. در نهایت، دو یا سه ورزش در المپیک مدال می گیرند. کشتی، وزنه برداری و تکواندو.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان گفت: کسانی که در فضای مجازی به همسر و فرزندم فحش می دهند باید به دنیا پاسخگو باشند. خوشحالم که کمیل به حق خود رسید و روسیه برای کسانی که می گفتند نمی خواهیم او مدال طلا بگیرد سیاه ماند.


صالحی امیری: کمیل مدال روحیه داشت و مدال المپیک هم گرفت

سیدرضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: کشتی پرچمدار ورزش ایران در نیم قرن گذشته بوده است. ما شاهد بحث ها و بحث هایی از علیرضا دبیر بودیم، اما این بحث ها شخصی نبود و نیست، بلکه بحث دعوا بود. البته، این بدان معنا نیست که هر چه او می گوید درست است، اما به این معنی است که او برای کشتی صحبت می کند. من برای این قهرمان المپیک احترام خاصی قائل هستم.

وی ادامه داد: کشتی پرچمدار المپیک است و این اغراق نیست، حسن یزدانی نماد قهرمانی ما دوباره خواهد درخشید. هر دو کشتی و کشتی آزاد روز خود را خواهند داشت. بخش زیادی از بودجه ما به کشتی اختصاص دارد، کشتی افتخار ورزش ما است.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره کمیل قاسمی نیز گفت: در مورد عزیز کمیل باید بگویم که او مردی با اخلاق است و در کنار مدال طلا، صاحب مدال اخلاق است. معتقدم این سالن روح دارد و روحش رزمنده ای است که روحیه مبارزه دارد. از روزی که روس ها در برابر بازگرداندن آن طلا مقاومت کردند، ما هر کاری از دستمان برمی آمد برای تحقق آن انجام دادیم.

صالحی امیری نوشت: مگر می شود ملتی افتخارات خود را فراموش کند؟ آیا ممکن است فدراسیون کشتی به دنبال مدال طلای المپیک قهرمان خود نباشد؟ با کمیته بین المللی المپیک مکاتبه کردیم و در سفر اخیر به لوزان مدال را دریافت کردیم. این اتفاق مهمی است، کامیل یک مدال روحیه داشت و امروز مدال طلای المپیک خود را دریافت خواهد کرد.

44402057 de27 4665 9f79 b701ca9beb79 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید