کاهش تورم سالانه دی ماه 1400 / تاثیر بودجه سال آینده بر تداوم روند نزولی تورم


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803557

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به کاهش تورم در چهار ماه گذشته، ابراز امیدواری کرد:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، جواد حسین زاده ضمن اعلام نتایج شاخص بهای مصرف کننده در دی ماه 1400، متوسط ​​نرخ تورم سالانه را کاهش داد. یک درصد نسبت به ماه قبل بیان داشت: تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای سراسر کشور 42.4 درصد و برای خانوارهای شهری و روستایی 41.8 درصد و 45.8 درصد بوده است.

وی افزود: تورم سالانه برای خانوارهای شهری 0.9 واحد درصد و خانوارهای روستایی 1.2 درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه تورم نقطه ای درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است، گفت: تورم نقطه ای در دی ماه 1400 به 35.9 درصد رسید. این رقم نسبت به ماه قبل 0.7 واحد درصد افزایش داشته که برای خانوارهای شهری، روستایی بیش از دو برابر شده است. نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای شهری (8/35 درصد) نسبت به ماه قبل 0.8 واحد درصد افزایش و این افزایش برای خانوارهای روستایی (36.5 درصد) 0.3 واحد درصد افزایش داشته است.

حسین زاده تورم ماهانه دی ماه را 2.4 درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در گروه «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاها «خوراکی ها و خدمات» (1.7 درصد و 2.7 درصد) نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. ، به ترتیب).

وی آمار ارائه شده برای شاخص بهای مرکز آمار ایران را حاصل اندازه گیری 475 قلم کالا و خدمات در 385 نقطه شهری و 671 نقطه روستایی اعلام کرد و تاکید کرد: محدوده نظارت بر قیمت مرکز کامل ترین و دقیق ترین محدوده در نوع خود است. آمار در کشور

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به کاهش تورم در چهار ماه گذشته ابراز امیدواری کرد با توجه به اقدامات مثبت سازمان برنامه و بودجه در تدوین بودجه برنامه ای ۱۴۰۱ این روند با شدت بیشتری ادامه یابد. نام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید