کاهش قیمت نفت در معاملات امروز


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882218

قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز دوشنبه حدود یک دلار کاهش یافت که ناشی از ترس از رکود اقتصادی و محدودیت‌های کرونا در چین بود که موضوع محدودیت‌های عرضه را تحت الشعاع قرار داد و روند صعودی معاملات روز جمعه را معکوس کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قیمت نفت برنت با 82 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 106.20 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز جمعه 2.3 درصد افزایش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 1.4 دلار یا 1 درصد کاهش یافت و به 103.75 دلار در هر بشکه رسید که رشد 2 درصدی روز جمعه را تضعیف کرد.

حجم معاملات امروز به دلیل تعطیلات رسمی در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی، از جمله سنگاپور، که قطب تجارت نفت است، کم بود.

هر دو شاخص در هفته گذشته کاهش هفتگی را ثبت کردند زیرا نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره، منجر به ریسک های رکود و کاهش تقاضا برای نفت، بر بازار حاکم شد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ Research در یادداشتی نوشتند که قراردادهای وست تگزاس اینترمدیت اکنون به پایین ترین سطح خود از مارس 2020 رسیده است، زمانی که تقاضا در بحبوحه همه گیری کووید-19 سقوط کرد. این وضعیت با وجود عدم وجود سیگنال های عرضه ایجاد شده است.

هر دو شاخص ابتدا در معاملات اولیه روز دوشنبه کاهش یافتند، سپس افزایش یافتند و سپس دوباره کاهش یافتند.

آمار 10 جولای در مورد تعداد مبتلایان به کووید-19 در چین نشان داد که تعداد موارد ابتلا نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. نگرانی‌ها در مورد احتمال قرنطینه گسترده‌تر پس از شیوع یک سویه جدید Omicron در شانگهای همچنان ادامه دارد.

در سمت عرضه، بازار نگران برنامه های غرب برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد که تحریم های بیشتر عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی انرژی خواهد داشت.

عامل مهم دیگری که بازرگانان ناظر آن هستند، تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم 1، بزرگترین خط لوله گاز روسیه به آلمان است که قرار است از 11 تا 21 ژوئیه برای تعمیرات بسته شود. دولت ها، بازارها و شرکت های اروپایی نگران هستند که این تعطیلی به دلیل جنگ در اوکراین تمدید شود.

استفان اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: “مسئله بزرگ در حال حاضر برای بازارها این است که آیا نورد استریم از سر گرفته خواهد شد.” اگر عملیات این خط لوله طبق برنامه در 22 ژوئیه از سر گرفته نشود، تقاضای گاز در اروپا سرکوب می شود و منجر به رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت و تورم راکد می شود. تا زمانی که تصویر واضحی از این ریسک بزرگ ظاهر نشود، بازار همچنان نگران این وضعیت خواهد بود.

همچنین سوالاتی در مورد فعالیت های کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) وجود دارد که نفت قزاقستان را از طریق بنادر روسیه به بازار منتقل می کند. با وجود دستور هفته گذشته دادگاه روسیه مبنی بر توقف عملیات آن، نفت از طریق این خط لوله که حدود 1 درصد نفت جهان را حمل می کند، جریان دارد.

به گزارش رویترز، انتظار می رود صادرات نفت خام CPC Blend از 4.86 میلیون تن در ماه جولای به 5.45 میلیون تن در ماه اوت افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید