کاهش 2.6 درصدی قیمت نفت / فشار جدید تاج، بازار نفت را ناراحت کرد

ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793123

نفت خام برنت هفته گذشته 2.6 درصد کاهش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا با 1.3 درصد کاهش به 73.52 دلار در هر بشکه رسید.

رویترز گزارش داد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی در هفته گذشته کاهش یافت و موارد رو به رشد سویه های Omicron نگران این بود که محدودیت های جدید احتمالاً بر تقاضای سوخت تأثیر بگذارد.

باب ییگر، مدیر موسسه میزوهو در نیویورک، گفت: نگرانی‌هایی در مورد کووید وجود دارد که این بیماری از بین نرود و این تصور می‌تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد و بر بازار فشار وارد کند.

نفت خام برنت از 73.52 دلار در هر بشکه 1.50 دلار کاهش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا از 70.86 دلار در هر بشکه 1.82 دلار کاهش یافت.

نفت خام برنت هفته گذشته 2.6 درصد و نفت خام آمریکا 1.3 درصد کاهش یافت.

در دانمارک، آفریقای جنوبی و بریتانیا، تعداد موارد جدید omicron دو برابر شده است. دانمارک روز جمعه اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی را برای اپیدمی کرون اعمال خواهد کرد.

در ایالات متحده، گسترش سریع نوع Omicron باعث شده است که برخی از شرکت ها برنامه های بازگرداندن کارگران به دفاتر را متوقف کنند.

اوپک و متحدانش اوپک پلاس گفته اند در صورتی که تغییرات در چشم انداز جستجو مستلزم بازنگری در برنامه های آنها برای افزودن 400 هزار بشکه در روز به عرضه در ژانویه باشد، پیش از نشست برنامه ریزی شده در 4 ژوئیه ملاقات خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید