کاهش قابل توجه قیمت نفت / کاهش شش درصدی در یک روز


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876698

قیمت نفت در معاملات روز جمعه حدود 6 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در چهار هفته گذشته رسید، زیرا نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اقتصاد جهانی و تقاضای انرژی تحت تأثیر افزایش نرخ‌های بهره جهانی قرار خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قیمت نفت خام برنت با 6.69 دلار یا 5.6 ​​درصد کاهش به 113.12 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت در بازار بورس نیویورک با 8.8 درصد کاهش به 109.56 دلار در هر بشکه رسید.

این پایین ترین قیمت نهایی نفت برنت از 20 می و پایین ترین قیمت نهایی برای وست تگزاس اینترمدیت از 12 می بود. نفت خام برنت در اوایل ماه مه هر روز کاهش داشت و شاخص نفت آمریکا در اواخر ماه مارس به شدت کاهش یافت. نفت برنت برای اولین بار در پنج هفته گذشته و وست تگزاس اینترمدیت برای اولین بار در هشت هفته گذشته کاهش یافت.

بازار نفت آمریکا روز دوشنبه برای تعطیلات رسمی تعطیل خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل فشار بر قیمت ها، افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از دسامبر 2022 در برابر سبدی از ارزهای اصلی بود که باعث گران شدن نفت برای خریداران خارج از ایالات متحده شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA می گوید: با افزایش قیمت نفت، قیمت نفت نیز افزایش یافته است. روسیه نیز از افزایش صادرات نفت خبر داده و نگرانی از رکود اقتصاد جهانی افزایش یافته است.

بانک های مرکزی بزرگ جهان که به سرعت سیاست های امدادی را در طول همه گیری کویت اتخاذ کردند، اکنون سیاست های پولی خود را برای مبارزه با تورم تشدید می کنند. فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ بهره را به بالاترین سطح خود در بیش از 25 سال گذشته افزایش داد.

جان کیلداف، یکی از شرکای Aegin Capital در نیویورک، می نویسد: «تأثیر اقدامات قوی بانک مرکزی برای مقابله با تورم از طریق افزایش نرخ بهره و تقویت سیاست پولی در مجموعه بازار نفت منعکس می شود و رشد اقتصادی آهسته تقاضا را کاهش می دهد. انرژی. “کرد.

قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا نیز به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل افزایش قیمت خرده فروشی بیش از 4 درصد کاهش یافت.

انجمن خودرو آمریکا اعلام کرد قیمت دیزل در روز جمعه به رکورد 5.79 دلار در هر گالن افزایش یافت. قیمت بنزین در اوایل هفته به 5016 دلار در هر گالن افزایش یافت.

شرکت های انرژی آمریکا هفته گذشته چهار حلقه به سکوهای نفتی اضافه کردند. در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تولیدکنندگان آمریکایی به دلیل سودجویی و استفاده از قیمت‌های بالا به جای تلاش برای افزایش تولید انتقاد کرده است.

اگرچه دولت آمریکا از عربستان سعودی می خواهد نفت بیشتری تولید کند، بایدن گفته است که در سفر ماه آینده خود به خاورمیانه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیداری دوجانبه نخواهد داشت و تنها در یک نشست بین المللی با وی دیدار خواهد کرد. سابق.

در همین حال خبرگزاری تاس روسیه به نقل از معاون وزیر انرژی روسیه گزارش داد که صادرات نفت روسیه در سال 2022 با وجود تحریم های غرب و اروپا افزایش خواهد یافت.

مشکلات بازار نفت پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه تشدید شد.

به گزارش رویترز، جریان گاز روسیه به اروپا در روز جمعه به کمتر از میزان تقاضا کاهش یافت زیرا موج اولیه گرمای شدید در بخش جنوبی منطقه باعث افزایش تقاضا برای سرمایش شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید