کراوات برای مهمانان؛ دلیل عدم برگزاری نشست اشکودا در اهواز

کراوات برای مهمانان؛  دلیل عدم برگزاری نشست اشکودا در اهواز

مدیران حراست سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان در اقدامی قابل تامل با قطع سخنرانان در سالن از برگزاری همایش برخی از حاضران چهل و هشتمین جلسه شورای عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری جلوگیری کردند. به بهانه عدم رعایت احکام اسلامی.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، روسای کانون های وکلا با تاکید بر حق انتخاب نوع پوشش شهروندان و یادآوری ممنوعیت برخورد گزینشی و سلیقه ای، سالن را ترک کردند و خواستار رفع اقدامات خودسرانه شدند. نقض حق شهروندان برای پوشیدن لباس.

در مراسم افتتاحیه این جلسه که رئیس کل استان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز حضور داشتند، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و دادستان اهواز، دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا، از عزم وکلا و کانون های وکلا صحبت کرد و بر جستجو و حمایت از حقوق شهروندی تاکید کرد و خواستار مقابله با اعمال خودسرانه ناقض حقوق شهروندی شد.

ما سنگ های راه عدالت را می شناسیم

و با هم حرکت خواهیم کرد

رئیس اسکودا بدون اینکه پشت تریبون قرار بگیرد به دلیل خاموش شدن عمدی سالن کنفرانس توسط مسئولان سالن گفت: استفاده از فضای سالن بر اساس قراردادی که کانون وکلای خوزستان با مسئولان سالن منعقد کرده حق ماست. اگر امروز می بینیم که صدا را قطع می کنند و در مراسم دخالت می کنند، نشان از ضعف آنهاست.

جعفر کوشا افزود: تاکید بر اینکه حاضرین کراوات نبندند بهانه است، مخالف تجمعات ما هستند. برگزاری همایش های با لینک همیشه در کشور وجود داشته است. شهید دکتر بهشتی که در این مسائل انسان معتدلی بود اصلاً به این مسائل توجهی نداشت.

رئیس اسکودا تصریح کرد: هم در سوره نساء و هم در فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی ما، ایمان مبتنی بر معرفت مطلوب همواره حلال بوده است. اگر اعتقاد بر اساس علم نباشد، موجب تعصب می شود. آفت دین یا تعصب است یا خرافه. اگر می خواهیم ایمان واقعی داشته باشیم، باید سطح آگاهی خود را بالا ببریم.

این عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی افزود: استاد فقید می گوید برای رسیدن به اهداف خود نباید از دین و تبلیغ دینی استفاده کنیم زیرا اگر این کار به نتیجه نرسد باورهای مردم نیز متزلزل می شود.

مسئولان نباید از مشکلات اصلی کشور دور شوند

وی با تاکید بر اینکه نباید از مسائل اصلی دور شوید، گفت: می گویند باید پوشش اداری از جمله نبستن کراوات را رعایت کنید و این موارد اصلا در قرارداد وجود ندارد. آنها این سوالات را مطرح می کنند زیرا نمی خواهند مراسم برگزار شود.

رئیس اشکودا با تاکید بر اینکه باید به جامعه معتدل برسیم، گفت: متاسفانه جامعه ما افراطی شده است. مسئولانی که چنین تصمیماتی می گیرند تجربه و جای فکر دارند. آنها می گویند این جلسات نباید برگزار شود زیرا ممکن است ماهیت آموزنده داشته باشد.

این حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به محدودیت های اعمال شده در این مراسم گفت: از مسئولان استان خوزستان انتظار داریم با بهانه های خرافی و تعصب آمیز اجازه ندهند مردم از برگزاری چنین مراسمی جلوگیری کنند.

رئیس اشکودا در پایان گفت: شرایطی که امروز برای کنفرانس صنفی پیش آمد مهم نیست. اینها سنگهای راه عدالت هستند. ما این جاده صخره ای را می بینیم و می شناسیم، اما اوج افق ما در بحث عدالت است، پس باید همیشه با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

رشد دفتر در کنار مردم بودن است

کوشا با اشاره به اینکه زمانی می توانیم مردم را به اعتدال برسانیم، گفت: امروز کانون های وکلای دادگستری در سراسر کشور برای مردم کار می کنند. ما در کنار مردم هستیم و مردم ما نیز این موضوع را پذیرفته اند. این باعث ناراحتی برخی افراد می شود. وقتی به مردم نزدیک می شویم عده ای ناراحت می شوند. رشد دفتر در کنار مردم بودن است.

رئیس اشکودا در پایان گفت: این وضعیتی که امروز رخ داد برای کنفرانس صنفی مهم نیست. اینها سنگهای راه عدالت هستند. ما این جاده صخره ای را می بینیم و می شناسیم، اما اوج افق ما در بحث عدالت است، پس باید همیشه با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

ین وکیل دادگستری و وکیل دادگستری استان خوزستان را استانی بزرگ با فرهنگ اصیل دانست و گفت: خوزستان از نظر فکری و اقتصادی غنی است اما مردم آن در سطح پایینی زندگی می کنند در حالی که این استان عملاً اقتصاد کشور را می چرخاند.

توضیحات رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان برای ممانعت از برگزاری همایش اشکودا

در ادامه این مراسم دکتر سید یزداله طاهری نسب رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان با عذرخواهی از مدعوین بابت شرایط پیش آمده گفت: متأسفانه علیرغم مهیا شدن تمامی تمهیدات لازم از برگزاری همایش توسط بازداشت شدگان جلوگیری شد. برخی از حاضران علت این امر را رعایت نکردن الزامات اداری و بستن کراوات عنوان کردند که با وجود بیش از یک ساعت رایزنی با مسئولان، اجاره بهای برگزاری مراسم افتتاحیه سالن داده نشد.

وی با بیان اینکه بر اساس عرف اداری کراوات جزو لباس اداری نیست، گفت: متأسفانه مسئولان از قوانین و مقررات این حوزه سوء تعبیر کرده و اجاره بهای مراسم را مغرضانه اعطا نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید