کره جنوبی یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به ایران ارسال می کند

زمان: 13:21
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778864

وزارت خارجه کره جنوبی می گوید که یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را برای کمک به فرایند واکسیناسیون تاج در ایران ارسال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های کره جنوبی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که یک میلیون دوز واکسن کووید 19 AstraZenka به نقل از سرویس کنترل و پیشگیری بیماری های این کشور به ایران ارسال شده است.

به گزارش یونهاپ ، وزارت خارجه کره جنوبی گفت سئول به زودی یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به دلایل بشردوستانه به ایران ارسال می کند تا به روند واکسیناسیون کمک کند.

این وزارتخانه گفت که این واکسن ها به عنوان بخشی از کمپین تسریع واکسیناسیون تاج در منطقه غرب آسیا و به عنوان نمادی از شش دهه روابط دوستانه بین تهران و سئول ، چهارشنبه به ایران تحویل داده می شود.

یونهاپ گفت: “روابط دیپلماتیک بین سئول و تهران به دلیل مسدود شدن دارایی های ایران در کره جنوبی تحت تحریم های آمریکا و همچنین تلاش های چند جانبه برای احیای توافق هسته ای با ایران همچنان متشنج است.”

چانگ یو یونگ ، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز حدود یک ماه پیش به صورت تلفنی به همتای ایرانی خود حسین امیرعبدالهیان وعده داد که برای حل مسئله مسدود شدن دارایی های ایران و همکاری با تهران برای غلبه بر بحران انسانی ناشی از اپیدمی کمک

حدود دو هفته پیش ، علی باقری ، معاون سیاسی وزیر خارجه در امور سیاسی ، اعلام کرد که در گفتگوی تلفنی با چوی چن کان ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی ، به وی یادآوری کرد که تنها اقدام م effectiveثر و سریع رفع محدودیت های منابع ایران در جنوب است. کشور کره. جبران خسارتی که می تواند نقش موثری در ترمیم تصویر آسیب دیده این کشور در بین مردم ایران داشته باشد. (اطلاعات بیشتر)

گفتنی است بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور بالغ بر هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 (شهریور 1397) به بهانه آمریکا پرداخت نشده است. تحریم ها. از آن زمان ، سفرهایی بین مقامات دو کشور و رایزنی هایی انجام شد که آخرین آنها در سطح نخست وزیر کره جنوبی بود ، اما از آن پس عملاً هیچ تغییری صورت نگرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید