کرونا از کمبود ذخایر مرغ در گچساران نجات می دهد/ تصمیم بگیرید سیخ و کباب نسوزانید! + تصاویر

ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792157

رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران گفت: تشکر می کنم که به دلیل بیماری عروق کرونر، مجالس عروسی و ختم تعطیل شده و مصرف مرغ در شهرستان کاهش پیدا کرده است و اگر این شرایط وجود نداشت، بحث تامین آب و هوا می شد. مرغ خود مشکل ساز خواهد بود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; جلسه اردوی امنیت غذایی گچساران با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

tn dscf0064 0 خبر خاکستریعطازاده مدیر جهاد کشاورزی گچساران در ابتدای این نشست گفت: لازم به ذکر است که این قرارگاه به تصویب ستاد اقتصادی دولت رسیده است و در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی باید برخی مسئولیت ها و تعهدات به درستی انجام شود. “

وی افزود: بنابراین جهادکشاورزی مسئولیت امنیت غذایی و تصمیم گیری ها را بر عهده دارد و سایر مسائل کشاورزی در این اردو باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اول اینکه باید قیمت 29 قلم کالا را به صورت روزانه با توجه به شهرهای اطراف نظارت کنیم و دوم قراردادهای کشاورزی است.

عطازاده ادامه داد: اولویت نوع کشت در شهرستان با توجه به بارندگی کم و خشکسالی اخیر بسیار حائز اهمیت است که به عنوان نمونه دانه های روغنی یکی از اولویت های کشت در این شهرستان است.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید با هوشمندی کامل امنیت غذایی را مدیریت کند که در این میان نقش نهادهای انقلابی پررنگ‌تر می‌شود و این وزارتخانه با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قراردادهایی منعقد کرده است که به نفع کشاورزان نیز خواهد بود. .

c0315466 90eb 4fe5 86c0 d6e6a723f0dc خبر خاکستری

tn dscf0062 خبر خاکستریمدیر جهاد کشاورزی گفت: استان ما جزو 15 استانی است که قرارداد جهش تولید دارد و سهم شهرستان ما 3500 هکتار گندم است که با کشاورزان منعقد می کنیم تا خدمت کنیم و زمین از کاشت تا برداشت خواهد شد. زیر نظر کارشناسان اداره می شود.

وی افزود: به تعبیری در شهرستان با کمبود مرغ مواجه هستیم و برای رفع این مشکل در حال انجام اقداماتی برای افزایش جوجه در پرندگان گوشتی هستیم اما هدف از برگزاری این نشست نظارت بر کالاهای عمده و به ادارات مربوطه کمک کنید تا بازار را کنترل کنند. «و بگذارید مردم آرام باشند و امنیت را برای توده مردم بیاورند.

عطازاده افزود: سه قلم کالای دولتی مرغ منجمد، برنج و روغن داریم. تاکنون 30 تن مرغ دولتی در سطح شهرستان توزیع شده است اما در بحث توزیع نیز مشکل داریم. در بحث برنج، سهمیه برنج تایلندی و برنج هندی است، «برنج تایلندی با تقاضای کمتری مواجه است، پس چه کسی پاسخگوی ضرر ما خواهد بود؟

شریفی رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران ادامه داد: تفاهم نامه ای بین معاون اول رئیس جمهور و وزارت صمت برای بسیج ظرفیت جهاد کشاورزی در بحث تنظیم بازار مانند سال های گذشته بسیجیان منعقد شد. خودشان آمدند سر کار

0897b954 6966 4b7e 99db 053fbcdc5dc2 خبر خاکستری

tn dscf0059 خبر خاکستریوی افزود: در بحث سهمیه بندی برنج تایلندی برای شهرستان، تجربه ما نشان می دهد که شهروندان استقبال کمتری از خود نشان داده اند، اما این موضوع نیز باید به خوبی مدیریت شود زیرا هدف تنظیم بازار است و اینکه از سهمیه استفاده می شود. بهتر از این است که اصلا سهمیه ای اختصاص داده نمی شود.

شریفی افزود: تا جایی که قانون اجازه می دهد از تلاش برای کمک و خدمت به مردم فروگذار نخواهم کرد، بنابراین سامانه 124 را داریم که باید به جهاد کشاورزی نیز مرتبط شود، البته باید فرآیند راستی آزمایی به صورت الکترونیکی ساماندهی شود. “می رود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: همچنین مهم است که در قالب گشت مشترک با جهادکشاورزی باشیم، اما برخی کالاها در سبد مصرف خانوار مهم هستند، به عنوان مثال عرضه … مرغ بسیار ضروری است.لازم به ذکر است که فراوانی مقدم بر قیمت است.

راهی رئیس اتاق اصناف نیز در این نشست گفت: همکاری هایی که با ستاد تنظیم بازار داشتیم این بود که افراد دارای جواز کسب در همه جا شناسایی شوند تا بتوانند خدمات بهتری برای مردم داشته باشند.

وی افزود: هدف جلب رضایت مردم است و عنایت مسئولان نیز عنایت بازاریان است بنابراین با هر صنفی که تخلف کند به شدت برخورد می شود اما در بحث مرغ وقتی با کمبود مرغ مواجه می شویم. نمی تواند تنظیم کند و خود به خود از این فرصت سوء استفاده می شود.

2a99b50b 5eb0 4bec bf76 d351432250fa خبر خاکستری

راهی بیان کرد: اگر اجناس کافی باشد و سرانه برداشت هر شهر را در نظر بگیریم قطعا نیاز به بازرسی و نظارت بسیار کمتر می شود زیرا رقابت سالم بین فروشندگان وجود خواهد داشت اما هر چقدر هم که باشد سودی نخواهد داشت. ما هستیم. کنترل و خوب..

وی ادامه داد: در هر صورت با هر صنفی که پای خود را از قالی اضافه کند قطعا برخورد خواهیم کرد. در بحث مرغ سه درصد سهم عمده فروشی ما از محل تهیه تا کشتار و از کشتار تا بازار 10 درصد است، بنابراین عامل باید راضی باشد.«همه جوانب باید تخصیص داده شود و در نظر گرفته شود.

tn dscf0064 1 خبر خاکستریعطازاده ادامه داد: بر اساس تصمیمات کشور مرغ زنده باید 19 هزار تن، 29 هزار تن فله به مغازه دار داده شود و مغازه دار باید 31 تن به مشتری بدهد، اما این قیمت رعایت نمی شود، چرا 19 هزار تن می شود. مرغ به شهر ما نمی آید، اما چون دوباره کمبود داریم. قیمت مرغ هم افزایش یافت.

راهی گفت: جای تشکر دارد که مجالس عروسی و ختم به دلیل بیماری عروق کرونر قلب تعطیل می شود و مصرف مرغ در شهرستان به نوعی کاهش یافته است و اگر این شرایط وجود نداشت بحث تامین مرغ مشکل ساز می شد.

رئیس اتاق اصناف همچنین گفت: بنابراین اتاق اصناف و نه ادارات بیشترین کمک را در تنظیم بازار دارند. اگرچه قیمت مرغ در شهرستان نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است، اما نمی توان با یکی دو تن مرغ، بازار را تنظیم کرد، باید در برنامه ریزی ها سرانه مصرف در شهر استو را در نظر گرفت.

راهی گفت: سهمیه قبلی برنج تایلندی توسط نمایندگان تخصیص داده شد اما باز هم استقبال کم بود اما می توان آن را به برخی نهادها و غیره اختصاص داد، بنابراین در بحث تنظیم بازار باید تصمیماتی اتخاذ شود که سیخ نشود و نه انجام شود. کباب ها می سوزند

شریفی رئیس صمت گچساران ادامه داد: این موضوع را نیز باید در نظر داشت که خرید برنج تایلندی و هندی با هم به خریدار تحمیل نشود.

شهبازی معاون عشایری گهساران نیز در این نشست گفت: به دلیل نبود میدان برای عرضه دام با مشکل مواجه هستیم چرا که از دامدار به قیمت پایین خرید می کنند و در شهرستان گران می فروشند. بنابراین لطفا این مشکل را پیگیری و حل کنید.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید