خواص بی نظیر «گیاه دارویی» در گچساران/ با این جوشانده «حنجره طلایی» بگیرید! + تصاویر


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866451

«سپستان» گیاهی است چوبی با برگ های بدون کرک و میوه ای به اندازه آلوی کوچک که برای درمان همه بیماری ها مناسب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; گیاهان همواره منبع اصلی نیازهای اولیه انسان به غذا، دارو و … بوده اند، در حالی که استفاده از گیاهان به عنوان منابع دارویی در قالب انواع داروها، معجون ها و روغن ها و سایر موارد به خوبی در تاریخ شرح داده شده است. . یکی از گیاهانی که در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد «گیاه سپستان» است.

سپستان دارای خواص درمانی فوق العاده ای است که بیش از 300 گونه مختلف در سراسر جهان دارد، ارتفاع درخت سپستان به 3 تا 8 متر می رسد که دارای برگ های کرکی و کرکی است، قسمت های مختلف این درخت از جمله پوست، برگ، آب میوه، میوه و ریشه دارای خواص درمانی بسیاری است و در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد.


46408a42 a746 40b0 9955 2b63fe7d34c3 خبر خاکستری

سپستان درختی است که در مناطق گرمسیری و مرطوب جنوب کشورمان به خوبی رشد می کند و خواص درمانی و خوراکی فراوانی دارد و از اواخر بهار شروع به میوه دادن می کند و میوه های آن از اواخر مرداد تا شهریور می رسد.

سینه ها خاصیت درمانی بسیار بالایی دارند، وقتی رسیده به صورت خام و خشک مصرف می شوند، برای تهیه داروهای گیاهی، بیماری های کلیوی و تنفسی و سرفه بسیار مفید است. گذاشتن میوه در دهان و جوشانده آن روی آن میل شود. سینه و گلو و تسکین سوزش مجاری ادراری.


2f054b38 4c1a 4d8d a522 cf387377171b خبر خاکستری

از این گیاه دارویی برای درمان بیماری هایی مانند گلودرد، سردرد، سرفه و ضد عفونی کننده های بدن نیز استفاده می شود.میوه درخت دارای آهن و آنتی اکسیدان بوده و به دلیل ویسکوزیته (چسبندگی) انگل های معده را به ویژه در کودکان دفع می کند. و بسیار مفید برای کسانی که یبوست دارند روان کننده خوبی است.

البته لازم به ذکر است که از قدیم الایام برخی از خوانندگان و طرفداران از این میوه به عنوان دم برای باز کردن صدا و سینه استفاده می‌کردند، از جوشانده این گیاه برای رفع اسهال نیز استفاده می‌شد، ضمن اینکه سینه می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.


3877d0cf 2dbe 4412 9b8a 4722b815fbab خبر خاکستری

جوشانده پوست این درخت نیز در رفع سوء هاضمه و کاهش دما موثر است، پودر این درخت به صورت موضعی برای رفع قارچ های پوستی استفاده می شود، البته این گیاه برای بیماران ریه و طحال نیز تجویز می شود.

البته پودر برگ های این گیاه به صورت موضعی برای رفع سردرد و زخم استفاده می شود، البته از مهمترین خواص این گیاه می توان برای رفع گرفتگی صدا، نرم کننده سینه و ضد سرفه استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید