از کشت آویشن در مزرعه تا تکثیر 10 گیاه دارویی به عنوان پایگاه دانش در آزمایشگاه

ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800938

یوسف امامی پور گفت: یکی از گیاهانی که بعد از زیره، سخت ترین شرایط تولید را برای کشاورزان ایجاد کرده، آویشن شیرازی است. تولید کشت و بافت آویشن تقریباً زمان بر و غیرممکن بود. اما ما موفق شدیم آن را در آزمایشگاه پرورش دهیم و در مزرعه به تولید انبوه برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف امامی پور مدیرعامل شرکت هزار زیره ماهان و نخبگان کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: در حال حاضر در این واحد فناور 10 کارخانه تولید انبوه آماده سرمایه گذاری و 3 کارخانه آویشن، زیره و پنیر داریم.

وی ادامه داد: استان کرمان به دلیل برخورداری از پتانسیل اقلیمی خوب و معروف به 4فصل، می تواند به کشت و تولید انواع گیاهان دارویی با خواص فراوان بپردازد، اما برخی از گیاهان دارویی که وحشی و خود به خود هستند دشت های عملی کشاورزان هستند. تولید

امامی اذعان داشت: یکی از گیاهانی که سخت ترین شرایط را برای کشاورزان ایجاد کرده است بعد از آویشن شیرازی است. تولید آویشن باید تقریباً زمان بر و غیرممکن باشد، حتی اگر به صورت بذر برای مدت طولانی کاشته شود.

مدیرعامل شرکت هزار زیره افزود: آویشن شیرازی را به صورت کشت بافت تولید کردیم و این مواد را در اختیار کشاورزان بومی منطقه مستعد استان کرمان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کشت آویشن شیرازی و سرسختی او ما را شگفت زده کرد، گفت: ما این مواد را انتخاب می کنیم و با توجه به اینکه سطح برگ این گیاه استفاده می شود، سعی کردیم بهترین گیاهی را انتخاب کنیم که دارای “تکثیر” بالایی باشد. از طریق سیستم کشت و بافت، به طوری که ما تقریباً بیش از دو برابر شاخ و برگ گونه های وحشی موجود را تکثیر کردیم.

امامی اذعان داشت: کشت آزمایشی منجر به تولید بالای 400 کیلوگرم در هکتار شده است، بنابراین اگر کشاورز در مزرعه خود در وطن بین 800 تا 2300 متر که این گیاه برای آبیاری رشد می کند، می تواند 400 کیلوگرم در هکتار تولید کند. ، تقریباً 400000 تن درآمد داشته باشد که پس از کسر هزینه های اولیه در کوتاه مدت سرمایه خوبی دریافت می کند.

وی گفت: 12 گیاه دارویی دیگر را در انبار ایجاد کرده ایم. و ما بیشترین میزان تولید انبوه را ارائه می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید