کسب رتبه چهارم بورس یزد در سال گذشته / افزایش 36 درصدی ارزش معاملات در فروردین ماه امسال


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1841990

ابوترابی رئیس بورس منطقه ای از وارد شدن چهار بورس یزد در سال 1400 در فهرست بورس های منطقه ای خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن افوررابی در گفت و گو با یزدرسا با بیان اینکه ارزش کل معاملات بورس یزد در سال گذشته بالغ بر 382 هزار میلیارد تن بوده است، اظهار کرد: این میزان حدود 52 درصد کمتر از ارزش معاملات در سال 1399 است که ناشی از حاکمیت است. شرایط تمامی بورس های کشور مختص استان یزد نیست.

وی ادامه داد: بورس منطقه ای یزد در سال 1400 در رتبه چهارم بورس های منطقه ای کشور قرار گرفت که نشان از جایگاه ویژه یزد در بین بورس های کشور دارد.

ابوترابی با اشاره به اینکه سال گذشته دو شرکت سوارکاری وارد بورس شدند و منجر به حضور 16 شرکت سوارکاری در بورس شد، خاطرنشان کرد: اکنون بورس ایران روی 1400 است.

رئیس بورس منطقه ای یزد با بیان اینکه ارزش معاملات بورس یزد در فرودین 1401 بالغ بر 9 میلیارد است گفت: بورس یزد در فرودین 1401 از نظر حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از بیش افزایش یافته است. 36 درصد

وی مهمترین مشکل بورس یزد را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: بورس یزد در سال 83 افتتاح شد اما پس از جدا شدن سازمان بورس از شرکت بورس، سیاست این شرکت به سمت بورس یزد رفت و باعث شرکت های کارگزاری شد. در دو دفتر مجزا و تعدادی نیز در دفاتر سطح شهر مستقر خواهند شد که مشکلاتی را در بورس یزد ایجاد کرده است.

ابوترابی ادامه داد: در صورت موافقت سازمان بورس، اداره کل اقتصاد مالی و استانداری با بازگشایی بورس یزد، با توجه به اجماع کارگزاران و نظارت بیشتر بر آنها، این موضوع موجب رونق بیشتر بورس یزد خواهد شد. تبادل.

رئیس بورس منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: شرایط کنونی بورس یزد که کارگزاران کارگزار در دفاتر جداگانه و بعضاً خارج از این دو دفتر فعالیت می کنند، می تواند عاملی برای سوء استفاده از برخی افراد سودجو باشد که مشکلاتی را نیز ایجاد کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید