6 درصد جوجه کشی های مرغداری های زنجان در سال گذشته متعلق به نژاد آرین بود/ افزایش جوجه ریزی در مرغداری های زنجان در فروردین ماه امسال


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822352

معاون وزیر جهاد کشاورزی زنجان در امور بهبود دامپروری:

معاون بهبود اصلاح نژاد دام جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه احیاء و پرورش جوجه آرین به عنوان یک ضرورت باید در راس برنامه های خودمختاری گوشت مرغ دنبال شود، گفت: از سال گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: پرورش آرین در سال های اخیر و با تقویت تحریم ها به دلیل پتانسیل ها و فرصت های داخلی در اولویت های کشور و وزارت جهاد کشاورزی و استان زنجان به این موضوع توجه ویژه ای شد.

وی با بیان اینکه برای خودکفایی باید احیاء و پرورش مرغ آرین را به عنوان یک ضرورت در راس برنامه های خودمختاری استان در تولید مرغ دنبال کرد، گفت: پرورش مرغ آرین از سال گذشته در استان زنجان آغاز شد.

معاون بهبود امور دام وزیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: سال گذشته یک میلیون و 550 هزار قطعه جوجه آرین در 60 مرغداری استان جوجه ریزی شد و به عبارتی 6 درصد جوجه کشی ها در سال گذشته مربوط به نژاد آرین بوده است.

وی با بیان اینکه امسال تولید مرغ به سمت آرین می رود، افزود: قطعا تعداد مرغ های آرین در مرغداری های استان افزایش می یابد ضمن اینکه تقریبا 100 درصد اعتبارات لازم برای مرغداران بدون مشکل تامین می شود. “

صادقی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال در مرغداری های استان 2 میلیون و 67 هزار و 830 قطعه جوجه ریزی شد، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد جوجه ها یک میلیون و 932 هزار و 860 قطعه بوده که نشان دهنده روند رو به رشد تولید مرغ در استان.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه های انرژی، دستمزد و مواد اولیه بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: صنعت طیور کمتر تحت تأثیر خشکسالی قرار می گیرد، اما باید تمام ریسک های مدیریتی برای احیای تولیدکنندگانی که قبلاً به دلیل توقف آن متوقف شده اند انجام شود. به مشکلات؛ انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید