کاهش 11 درصدی جوجه کشی در مرغداری های استان زنجان / مازاد تولید مرغ


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877528

معاون بهبود تولیدات کشاورزی جهاد کشاورزی زنجان:

معاون بهبود تولیدات کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: تعداد مرغ در مرغداری های استان زنجان نسبت به سال گذشته با افت 11 درصدی مواجه بوده اما کمبودی در تولید وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: میزان جوجه ریزی در استان زنجان در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. اما باید گفت این کاهش به دلیل افزایش بی رویه جوجه کشی در سال گذشته است و سال گذشته رکورد جوجه کشی شکسته شد و امسال کمتر از این رکورد هستیم.

وی افزود: استان زنجان در مقایسه با چشم انداز بلندمدت در سال های اخیر نه تنها با کمبود مرغ مواجه نبوده، بلکه رشد کرده و مازاد تولید داریم.

معاون بهبود امور دامپروری جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مواد اولیه با قیمت جدید از طریق سامانه بازار تحویل می شود، گفت: اگرچه مواد اولیه دیر به دست تولیدکنندگان می رسد، اما تاخیر در حمل و نقل نسبت به ماه های قبل کاهش چشمگیری داشته است. تولید کننده، اما در ماه های اخیر به 20 روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیاز استان کشتار مرغ انجام می شود، گفت: به طور متوسط ​​روزانه 50 تا 60 تن کشتار می شود که 80 تا 90 تن آن در داخل استان مصرف می شود و مابقی به خارج از استان ارسال می شود.

صادقی گفت: در حال حاضر تقاضا برای گوشت مرغ در بازار بیشتر است و همین امر باعث شده مرغداران تمایلی به ارائه مرغ مازاد به شرکت پشتیبانی حیوانات نداشته باشند. با این حال، این شرکت در صورت تمایل مرغداران، مازاد مرغ را خریداری خواهد کرد. “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید