توزیع جوجه یکروزه بین اقشار کم درآمد استان زنجان/ جوجه های مازاد برای جلوگیری از معدوم سازی توزیع می شود.


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884095

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جوجه های مازاد مرغداری ها که بیشتر از نژاد آریایی هستند برای جلوگیری از تخریب بین اقشار کم درآمد استان توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: مرغداران استان زنجان 42 هزار قطعه جوجه یک روزه مازاد را بین مددجویان با کمک بسیج و کمیته امداد استان برای جلوگیری از معدوم سازی توزیع کردند.

وی افزود: در مرحله اول 15 هزار و 700 قطعه جوجه آرین یک روزه با هماهنگی بسیج سازندگی و کمیته امداد جوجه امام(ره) بین اقشار کم برخوردار توزیع شد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در مرحله دوم 26 هزار و 560 قطعه جوجه یکروزه از نژاد آریایی بین مردم فقیر و روستایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم در مجموع 26 هزار و 670 قطعه جوجه یکروزه بین فقرا توزیع شد، گفت: در شهرستان خدابنده 14 هزار و 300 قطعه، در گرماب دو هزار و 800 قطعه، در جاده سجاس 6 هزار و 560 قطعه جوجه یکروزه. ، و 4 هزار قطعه در زرین رود توزیع شد.

صادقی با بیان اینکه تولید مرغ در استان بیش از حد نیاز کشتار می شود و مازاد مرغ به استان های دیگر ارسال می شود، گفت: اما تولید تخم در استان کم است و تخم مرغ مورد نیاز از استان های دیگر تامین می شود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه با قیمت جدید از طریق سامانه بازار تامین می شود، گفت: اگرچه مواد اولیه با تاخیر به دست تولیدکنندگان می رسد، اما تاخیر در ارسال محموله نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است. تحویل 40- تحویل روزانه مواد اولیه.و به تولیدکننده می رسد اما در ماه های اخیر نهایتا به 20 روز می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید