جوجه ها بدون مجوز از استان مرکزی خارج نمی شوند/ 2.5 میلیون جوجه در استان جوجه ریزی شد

ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780814

آهوان، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، وضعیت جوجه کشی در استان را مطلوب دانست و گفت: عرضه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سعید فرحی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مرکزی امشب در جلسه تنظیم بازار در استان مرکزی گفت: متاسفانه نرخ رشد تورم نسبت به سال گذشته بیشتر است و استان مرکزی به نرخ رشد تورم نزدیک شده است. جلسه تنظیم بازار برای اطمینان از یک راه حل متعادل قیمت مناسب.

وی افزود: هنر استان مرکزی این است که سطح قیمت ها در مجموع کمتر از میانگین کشوری است، بنابراین باید از این پس روی این استراتژی تمرکز کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مرغداری ها محصولات خود را بدون مجوز از استان صادر نکنند و دستگاه های نظارتی باید کنترل بیشتری داشته باشند و لازم است جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان و سایر سیارها. دستگاه هایی برای نظارت بر تحویل مرغ در حومه شهر بیشتر است.

حمیدرضا آهوان معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست گفت: از 15 مهرماه تا 9 آبان امسال 117 تن مرغ در استان کشتار شد که 90 تن آن در استان توزیع شد و 18 تن نیز در استان توزیع شد. میلیون و 800 هزار قطعه جوجه در هفت ماهه نخست سال.

وی افزود: همچنین در شهریور سال گذشته 2 میلیون و 560 هزار قطعه جوجه در استان و در شهریور امسال 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه در استان جوجه ریزی شده و وضعیت جوجه ریزی در استان مطلوب است و باید انجام شد. نظارت بیشتر بر تحویل.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: متاسفانه از 31 مهر تا 26 آبان 200 تن مرغ زنده بدون مجوز از استان خارج شده و پیگیری ها ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر 66 واحد تولید تخم مرغ در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 2150 واحد مرغ است.

اخوان خاطرنشان کرد: در خصوص تخم مرغ نیز وضعیت فعلی مطلوب است و در استان مرکزی روزانه 146 هزار تن تخم مرغ تولید می شود که نیاز 40 تا 45 تن استان را تامین می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید