از افزایش قیمت نهاده های دام و طیور تا کاهش جوجه ریزی و کمبود جوجه/ وقتی چند اوباش نان یک ملت را می دزدند!


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889165

مشکل کمبود و گرانی مواد اولیه دام و طیور موضوع جدیدی نیست اما در ماه‌های اخیر این مشکل برای افراد جامعه بیشتر ملموس شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، با توجه به مشکلات ناشی از توزیع ترجیحی ارز، دولت درصدد حذف این نوع ارز در برخی بازارها از جمله بازار مواد اولیه دام و طیور بوده که شاهد ایجاد بی نظمی های جدی در بازار هستیم. تامین مواد اولیه دام و طیور

عده ای دلال و مافیایی که نه تنها روزی نان می خورند بلکه نرخ نان روز را هم تعیین می کنند مثل زالو بر سر ملت افتادند و نمی گذارند مردم آسایش و رفاه را ببینند و متأسفانه با درگیری هایی که دارند بازارها را تحت تأثیر خود قرار دادند. این بار همین افراد در بازار مواد اولیه دام و طیور موجی از نگرانی و نگرانی را در بین مردم به راه انداختند.

وجود مافیا در بازار مواد اولیه دام و طیور موضوعی است که مسئولان نیز به آن اذعان دارند، اما تا زمانی که دست دراز آنها از سفره های مردم بریده نشود تا زمانی که این افراد به دلیل وجود این افراد کم شوند. در یمن نمی توان شاهد دستاوردهای مثبت حذف ارز ترجیحی بود. بودن از این دولت و البته برخورد قاطع با مافیای دام و طیور یک خواسته عمومی است که عزم رهبران را می طلبد.


وضعیت گرانی دامپروری و طیور باید با سرعت بیشتری ساماندهی شود

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس مشکلات دامداران و مرغداران از جمله تامین مواد اولیه دام و طیور، نحوه توزیع و قیمت آن مطرح می شود. از دام


c3819e71 1a49 448c bf71 7dbb8012e88c خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات دامداران و طیور بسیار مهم است، افزود: اکنون گرانی مواد اولیه دام و طیور باعث کاهش جوجه ریزی شده و نمایندگان مجلس نیز نگران این مشکل هستند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در 15 روز گذشته قیمت مرغ متضرر به تولیدکنندگان مرغ شده و از آنجایی که قیمت مواد اولیه دام و طیور نیز بالاست، جوجه ریزی انجام می شود. حتی بیشتر کاهش خواهد یافت و در نتیجه بر شدت مشکلات افزوده خواهد شد.»

نوروزی با تاکید بر تسریع در پیگیری مشکلات دامداران و تولیدکنندگان مرغ توسط مسئولان دولتی، خاطرنشان کرد: در این راستا اعضای کمیسیون کشاورزی با وزیر و معاونان وزارتخانه های ذیربط جلساتی را برگزار کردند و آنها قول داد اقدامات اولیه را انجام دهد.

وی افزود: موضوع تامین مواد اولیه دام و طیور از اولویت های اول کمیسیون کشاورزی مجلس است و باید هر چه سریعتر این وضعیت ساماندهی شود.


2d7936d5 d137 4de7 bd03 1e555e5f0012 خبر خاکستری



وجود مافیا در بازار مواد اولیه دامی باعث بی نظمی در بازار این محصول شد

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، گفت: هفته گذشته جلسه ای در شورای اسلامی با حضور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد و موضوع اصلی این جلسه تامین آب بود. مواد اولیه دام و طیور از این وزارتخانه.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه عنوان کرد که چهار پنج مافیای جدی در بازار مواد اولیه دام و طیور وجود دارد که باعث آشفتگی در بازار مذکور شده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: در زمینه مواد اولیه دام و طیور مافیایی وجود دارد در حالی که هدف از ایجاد بازارچه توزیع مواد اولیه دام و طیور شفاف سازی تامین نهاده های دامی است. .

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: اکنون وزارت جهاد کشاورزی پیگیر موضوع تامین مواد اولیه دام و طیور است و سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان توزیع کننده اصلی این محصول شروع به کار کرده و مقداری از این را سفارش داده است. محصول و مقداری از آن را توزیع کرد. البته ممکن است مقدار آن کافی نباشد.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فوق از برنامه ریزی برای تسریع در تامین نهاده های دام و طیور به اندازه کافی خبر داد تا مرغداران با چالش مواجه نشوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه دام و طیور و گرانی آنها باعث می شود مرغداران کمتر جوجه ریزی کنند که در نتیجه با کمبود چند ماهه مرغ مواجه خواهیم بود. و قیمت مرغ افزایش می یابد ما برای اینکه این مشکل پیش نیاید هستیم.

من گزارش میدم مرصادنیوزبا توجه به اینکه مشکلات مربوط به عرضه دام و طیور باعث کمبود گوشت مرغ، گرانی گوشت قرمز و فروش دام زنده در مزایده شده است، مسئولان سه قوه موظفند در این خصوص تصمیم عاجل اتخاذ کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید