نخریدن جوجه اضافی منجر به کاهش جوجه ریزی و افزایش قیمت آن در بازار می شود

وی با بیان اینکه این قیمت برای مرغداران قابل تحمل نیست افزود: با این روند فروش، مرغداران حداقل کیلویی 12 هزار تومان ضرر می کنند.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کاهش شدید قیمت جوجه یکروزه گفت: این امر نشان از کاهش شدید جوجه ریزی در مرغداری ها دارد.

وی بیان کرد: عدم جوجه ریزی در آن روزها ممکن است حساسیتی ایجاد نکند اما آثار آن پس از 50 روز خود را نشان می دهد و در این مدت تعداد جوجه ها کاهش و قیمت ها افزایش می یابد.

صادقی با اشاره به اینکه مرغ مازاد باید از بازار جمع آوری و منجمد شود، تصریح کرد: این امر به تعادل بازار کمک می کند. چرا که اگر مرغدار ضرر داشته باشد میزان تولید در ماه های آینده به کمترین میزان کاهش می یابد و در نهایت در تامین مرغ برای بایرام و ماه رمضان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید در ماه های آینده به فکر تامین مرغ باشد ادامه داد: مرغ 2 تا 3 برابر نیاز استان تامین می شود و کشتار روزانه انجام می شود.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس ضوابط فعلی مرغ از سویه آریایی به صورت کمکی خریداری می شود و خرید سایر سویه ها در حال حاضر مورد تایید نیست.

وی با بیان اینکه پیگیر مجوز خرید و انجماد باقیمانده سویه ها از اداره حمایت از دامپروری هستیم، گفت: از سوی دیگر بخش خصوصی مجاز است محصولات مازاد خود را فریز کرده تا در روزهای مورد نیاز به بازار عرضه کند و یا صادر کند. طرح.

صادقی اذعان داشت: سالانه 40 تا 50 هزار تن مرغ در استان تولید می شود که 25 تا 30 هزار تن آن در استان مصرف می شود و مابقی مازاد تقاضا یا به عبارتی 45 تا 50 درصد مرغ استان است. تولید بیش از حد است

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم مرغ مازاد را با تعرفه پایینی که تعیین شده صادر کنیم، ادامه داد: البته صادرات زمانی برای استان امکان پذیر می شود که مرغ از استان های دیگر یعنی زنجان وارد شود.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 10 درصد تولید مرغ مربوط به نژاد مرغ آرین است اما سایر نژادها پرورش و مازاد تولید بیشتر دارند.

وی در پایان یادآور شد: روزانه 150 تن مرغ در استان تلف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید