افزایش ظرفیت جوجه کشی یک میلیون قطعه جوجه گوشتی در درمیان


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820083

نصیرایی گفت: امسال ۷ میلیون قطعه جوجه در مرغداری های شهرستان درمیان جوجه ریزی شد که نسبت به سال قبل یک میلیون قطعه جوجه ریزی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محسن نصیرایی مدیر جهادکشاورزی درمیان در گفتگو با شرق، وی گفت: شهرستان درمیان دارای 200 پروانه پرورش مرغ گوشتی با 178 واحد و جوجه کشی فعال است.

وی با بیان اینکه امسال 7 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های شهرستان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال گذشته یک میلیون قطعه جوجه ریزی شده است، افزود: در این مدت 16 هزار و 100 تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: با وجود اینکه مرغداران در سال گذشته مشکلات متعددی داشتند اما تولید مرغ 20 درصد افزایش یافت.

نصیرایی گفت: تامین به موقع مواد اولیه طیور و توسعه زنجیره طیور از عوامل تمایل مرغداران به افزایش جوجه کشی است که باعث افزایش تولید گوشت مرغ و بازاریابی آن شده است. مدیریت گوشت مرغ و تحویل مواد اولیه.

وی گفت: شهرستان درمیان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود: تولید جوجه های گوشتی در درمیان به یک مزیت نسبتاً اقتصادی تبدیل شده و تمایل عمومی برای ورود کشاورزان به این حوزه وجود دارد، لذا کارکنان تدابیر لازم را برای ادامه این مهم بیندیشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید