حدود یک میلیون قطعه جوجه در یزد در خرداد ماه سقوط کردند


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855325

جوکار مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان طیور استان یزد گفت: جوجه ریزی در خردادماه امسال در مرغداری های آن استان نسبت به ماه قبل حدود یک میلیون کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر جوکار در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا اجرای طرح هدف ارز ترجیحی را بسیار ضروری دانست و گفت: قیمت اعلام شده از سوی دولت برای فروش مرغ در ابتدای این طرح 58 هزار و 800 تن بود اما به دلیل با کمبود جریان با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، قیمت فروش مرغ در فروشگاه های یزد به 52 هزار و 200 تن رسید.

وی ادامه داد: حدود یک هفته پیش که واحدهای تولیدی طیور هنوز از منابع دولتی برخوردار بودند، قیمت مرغ در مغازه های استان حتی به حدود 40 هزار تن رسیده بود، اما اکنون با توجه به عدم دخالت دولت، قیمت مرغ دوباره به 52 هزار تن رسیده است. 200 تن رسید.

جوکار با اشاره به اینکه در خرداد ماه میزان جوجه ریزی در استان به شدت کاهش یافت خاطرنشان کرد: میانگین جوجه ریزی در استان حدود 3 میلیون در ماه بوده که در این ماه حدود یک میلیون کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از مرغداران استان یا شغل خود را رها کرده و یا تولید خود را کاهش داده اند. تولید طیور نیازمند سرمایه قابل توجهی است و با توجه به بازار فعلی که بسیاری از تولیدکنندگان در حال زیان دهی هستند.» هیچ انگیزه ای برای مردم برای ورود به این حرفه وجود ندارد.

جوکار مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان یزد گفت: علیرغم اینکه اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری بود، بهتر است دولت به دیدگاه مرغداری ها توجه کند. کارشناسان این صنعت و اعمال نظرات خود در این زمینه.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید