سه میلیون جوجه کشی اواخر سال گذشته جوجه کشی شد


زمان: 9:01 شب
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819312

صفری گفت: در اسفند سال گذشته سه میلیون قطعه و در فروردین ماه امسال 835 قطعه جوجه ریزی شده است، اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در سایر استان ها باید اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی صفری رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی امشب در گفتگو با استانداری گفت: خوشبختانه ظرفیت جوجه کشی استان در سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و انبارهای کالاهای اساسی استان مرکزی به هیچ وجه خالی نبوده و آنها را تشکیل می دهند. اکنون خالی نیستند.”

وی افزود: با مشارکت و هم افزایی که در اردوی تنظیم بازار استان صورت گرفت، بیش از 100 بازرسی در قالب 53 تیم بازرسی در سطح استان ساماندهی شد و 12 هزار و 186 واحد صنفی و تولیدی مورد بازرسی و تشکیل پرونده قرار گرفتند.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در پایان سال گذشته بیش از 17 هزار و 370 تن کالای اساسی در استان توزیع شد و توزیع بیش از هزار تن مرغ منجمد برای افزایش خرید افزایش یافت. قدرت فقرا در استان یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است و نکته قابل توجه این است که قیمت مرغ گرم در استان بر خلاف برخی استان های دیگر از 31 هزار تن فراتر نمی رود.

وی ادامه داد: در اسفند سال گذشته سه میلیون قطعه و در فروردین ماه امسال 835 قطعه جوجه ریزی شده است، اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در سایر استان ها باید اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق انجام شود.

صفری کاهش قیمت کودهای فسفاته و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از 5 هزار و 500 تن در کیلوگرم به 11 هزار و 500 تن و راه اندازی 2 سکوی هوشمند در اراک را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که نیاز به توجه ویژه دارد این است که بازار فقط با نظارت تنظیم نمی شود و باید زیرساخت های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم تا با کمترین نظارت بتوان بازار را تنظیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید