میزان جوجه ریزی در مرغداری های زنجان 1.5 درصد افزایش یافت/ توزیع مرغ منجمد در راستای تنظیم قیمت بازار انجام شد.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900641

معاون سازمان بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان؛

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در 6 ماهه امسال 13 میلیون و 290 هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری استان جوجه ریزی شده است، گفت: میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی صادقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد در برخی فروشگاه ها با قیمت 48 هزار تومان در بازار استان انجام می شود، گفت: این کار برای تنظیم قیمت مرغ و رفع نیاز بازار انجام می شود زیرا مرغ گرم به فروش می رسد. در بازار 64 هزار تومان.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 13 میلیون و 290 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای استانی جوجه ریزی شده است، گفت: میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در مهر ماه تقریباً مشابه مدت مشابه سال گذشته خواهد بود، گفت: در چند روز اخیر 300 هزار قطعه جوجه ریزی شده است. ماه مهر .

وی با بیان اینکه میزان استفاده از مرغ نژاد آریایی در استان کمتر از 15 درصد است، گفت: مرغداران به دلایل فنی از جمله ضریب تبدیل پایین تمایل چندانی به استفاده از این نژاد ندارند.

صادقی با بیان اینکه در استان زنجان میزان تولید مرغ بیش از مصرف است، خاطرنشان کرد: از نظر تامین مرغ و نیاز بازار استان با کمبود مواجه است و توزیع مرغ منجمد تنها برای تامین بازار انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید