تسهیل صادرات با حذف عوارض مرغ، تخم مرغ و جوجه یکروزه


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842784

معاون دامپروری وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقدامات لازم برای حذف تعرفه صادرات جوجه یکروزه، تخم بارور شده و طیور انجام شده و تعرفه این کالاها به صفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسین دماوندی نژاد با اشاره به طرح تغییر رویکرد به فعالیت های کشاورزی و دام و طیور گفت: این طرح مدتی است که در کشور اجرا می شود و دو بعد مصرف کننده و تولیدکننده را در بر می گیرد. در بعد مصرفی نیز با برنامه ریزی های انجام شده از 8 ماه پیش، تولید معطوف به بازار شد و بازار شرایط آرامی دارد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم در حوزه تولیدی انجام شده و با توجه به ظرفیتی که دولت با اعطای وام به دام و طیور ایجاد کرده است، اجازه نداریم آن را از عرصه بین المللی و جهانی بگیریم، بنابراین هم اکنون در طیور و طیور گاوهای شیری، این کشور بسیار جلوتر از برخی کشورهای همسایه است و در صادرات فعال است.

دماوندی نژاد با اشاره به کاهش شاخص های بهره وری، صرفه اقتصادی و بهره وری ناشی از استفاده از ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای حذف تعرفه صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ بارور شده و طیور انجام و تعرفه این کالاها به دست آمد. صفر

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی مجوز لغو تعرفه ها را به انجمن مرغ یک روزه داده است و در جلساتی که قبل از طرح آخرین موضوعات با انجمن داشتیم، مقرر شد با این مجوز صادرات انجام شود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آمارها روند افزایش صادرات جوجه یکروزه وجود دارد. ما چندین برنامه حمایتی را در این بخش در نظر گرفته‌ایم، از جمله گله حمایتی که جوجه‌های یک روزه تولید می‌کند و داده‌های بلندمدت ارائه شده به آنها. «برای کاهش هزینه‌های آنها به صفر.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: 20 هزار میلیارد تن تسهیلات برای سرمایه در گردش بین تولیدکنندگان توزیع شد و معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی در بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان های جهاد کشاورزی هستند. در شعب بانک کشاورزی در 32 استان.

وی افزود: دسترسی به این تسهیلات آسان است و دستورالعمل های مربوطه از طریق وزارت جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی ابلاغ شده است تا تولیدکنندگان با این تزریق نقدینگی به سرعت مواد اولیه لازم را خریداری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط بازار برای تامین مرغ از تولیدکنندگان، مرغ تا 45 روز دیگر روانه بازار می شود، اما در غیر این صورت دولت با مصوبه مصوبه آماده خرید مرغ از مرغداران است. نرخ.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید