مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نوروز و ماه مبارک رمضان در استان زنجان وجود ندارد/ افزایش 13 درصدی جوجه ریزی نسبت به سال گذشته


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814462

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال رکورد سال های گذشته در جوجه کشی شکسته شد، گفت: امسال یک میلیون و 440 هزار قطعه جوجه ریزی شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است. مرغ در استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; روح الله حسنی چهارشنبه شب در نشست خبری معاون عمرانی استاندار زنجان در خصوص تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: راهبرد وزارت جهاد کشاورزی تامین کالاهای کافی و تکمیل آن با نظارت بر بازار است و در حال حاضر سطح رقابت را افزایش می دهد. در عرضه کالا «این کار به روش های مختلف و با کمک دستگاه های دیگر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار کالاها از 15 دی ماه سال جاری بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: از آن تاریخ تاکنون 7500 مورد مشاهده شده و دامنه نظارت به سطح روستاها نیز در حال گسترش است.

حسنی در خصوص علت گرانی محصولات کشاورزی گفت: خشکسالی بی سابقه و بی سابقه در سال جاری بر قیمت اجناس تاثیر گذاشته است که منجر به افزایش قیمت شده و برنامه ریزی های مختلفی برای کنترل قیمت در بازار در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال رکورد سال های گذشته در جوجه کشی شکسته شد، گفت: امسال یک میلیون و 440 هزار قطعه جوجه ریزی شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است. در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان نیازی به جوجه نیست.

وی افزود: تحویل اقلام پروتئینی اساسی مشکلی ندارد و تحویل کالا به مدت 3 ماه از طریق سامانه های فضای مجازی انجام می شود که این امر برای کشور بی سابقه است و میوه های شب عید با قیمت های ثابت توزیع می شود. “.

حسنی با بیان اینکه حمایت از تولید در راستای حمایت از مصرف کننده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که در تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود نداشته باشد.

عبدالله جعفری معاون بازرگانی و توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این نشست خبری با بیان اینکه مبدا سامانه بازرگم (سامانه تامین بخش خصوصی) استان یزد است، گفت: این سامانه به دلیل جامع نبودن است. به محدودیت های خود پرداختند و در استان ها نیز نمایندگی ایجاد کردند، اما نتوانستند از آن حمایت کنند و شعبه بازرگام در استان تهران فعال است.

وی بیان کرد: در استان زنجان نیز شاهد بودیم که در صورت استفاده از این سامانه با مشکل مواجه می شویم بنابراین از سامانه های بومی استفاده شده و تمامی عناصر تنظیم بازار در این سامانه ها موجود است.

جعفری گفت: سازمان جهاد کشاورزی زنجان از هر سرمایه گذاری که ظرفیت و ظرفیت توزیع کالا را به صورت سیستمی و بدون مشارکت در سامانه خاصی داشته باشد حمایت می کند. در حال حاضر 2 سامانه در استان زنجان داوطلب شده اند که از بازرگام قویتر هستند. دو سیستم مجازی نیز ظاهر شده است، فروشگاه های مجازی که کالا را درب منزل تحویل می دهند، اما کالاهای دولتی در سبد خرید آنها نیست.

به گزارش موج رسا; در حال حاضر دو سامانه پروتئین خرمپی و اپیکالا برای عرضه کالا در استان زنجان وجود دارد و سامانه ساتور نیز در آینده به این سامانه ها اضافه خواهد شد.


* تلاش برای غیرمتمرکز کردن فروشگاه پوشاک از مرکز شهر

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این نشست درباره گرانی پوشاک به دلیل اجاره بهای بالا در استان زنجان گفت: به دنبال راه اندازی مراکز تجمع قابل قبولی در نقاط مختلف شهر هستیم. شهرداری گفت: از جمع آوری فروشگاه های پوشاک در نقطه ای از شهر خودداری کنید.

وی گفت: مرکز فروش پوشاک در خیابان سعدی است که قیمت اجاره آن نیز بالاست و به همین دلیل قیمت پوشاک نیز در حال افزایش است.

فغفوری گفت: تورم در استان زنجان در قیمت اجاره بها و مسکن نسبت به سایر استان ها کمتر است اما پایه قیمت ها نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کیف و کفش که 3 هفته پیش در زنجان برگزار شد، گفت: 30 واحد تولیدی در این نمایشگاه حضور داشتند و بیش از 95 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از تولیدکنندگان زنجان بود. تنها یک شرکت از البرز و یک شرکت از خراسان رضوی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه شهروندان از نمایشگاه کیف و کفش استقبال کردند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تولیدکنندگانی حضور داشتند که در گذشته تمایلی به شرکت در این نمایشگاه نداشتند.

فغفوری در خصوص هزینه های متحمل شده به غرفه داران گفت: ارگان های دولتی در نمایشگاه ها شرکت نمی کنند و هزینه ها بر عهده نمایشگاه است که هزینه خود نمایشگاه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف به مدت 3 سال است که نمایشگاه بهاره را برگزار می کند، تصریح کرد: اتاق اصناف بر اساس قراردادی که با نمایشگاه کاسپین منعقد شده این نمایشگاه را برگزار می کند و صرفا هزینه ای برای نمایشگاه پرداخت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید