کشف 6500 میلیارد تن کالای قاچاق/ پایش الکترونیکی مرزها و سواحل


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817245

بیانات فرمانده مرزبانی کشور در خصوص وضعیت مرزها و مبارزه با قاچاق

فرمانده مرزبانی کشور از کشف بیش از 6500 میلیارد تن کالای قاچاق در مرزهای مختلف در 1400 سال خبر داد. برنامه های اولویت دار شامل نظارت تصویری و عملیات الکترونیکی، هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از پرندگان کوچک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به وجود 8755 کیلومتر مرز دریایی و زمینی در کشور اظهار داشت: از این میزان 2700 کیلومتر مرز دریایی است که 1000 کیلومتر آن در محدوده مرزی است. استان بوشهر است.

وی حفاظت پایدار از مرزها را در نقاط مختلف کشور اعلام کرد و گفت: با اقدامات شبانه روزی مرزبانان و چشمان بیدار آنها بحمدالله حفاظت پایدار مرزها برقرار شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به کشف قاچاق مرزبانان اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار 2 سال گذشته برای تقویت و حمایت از تولید داخلی، اقدامات مهم و قابل توجهی برای مقابله با قاچاق انجام شده است. خسارت زیادی

گودرزی از کشف قاچاق در داخل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 هزار و 500 میلیارد تن کالای قاچاق در مرزهای مختلف کشف شد که بیشتر پرونده های بیش از یک میلیارد تنی در دستگاه قضایی است.

وی از اجرای طرح های مبارزه با قاچاق به صورت رعد و برق از ساعت 1 تا 7 سال گذشته خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی مرزبانان موفق به کشف قاچاق شدند.

فرمانده مرزبانی بر لزوم استیفای حقوق دولت و مرزبانی تاکید کرد و افزود: تعامل و همکاری مرزبانان با مرزبانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تقویت تعاونی های ساحلی و مرزی مهم و ضروری است.

گودرزی تقویت زیرساخت های الکترونیکی در مرزها و سواحل را از اولویت های فرماندهی مرزبانی در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: از جمله اولویت های برنامه های مرزبانی، نظارت تصویری و اقدامات الکترونیکی، اپتیک، پهپاد و استفاده از پرنده های کوچک است.

وی به اقدامات جهادگران در اجرای شعار «تولید دانش بنیان، اشتغالزایی» در مرزبانی اشاره کرد و گفت: امسال حرکت جهادی مبارزه با قاچاق بیش از گذشته است و در اجرای مصوبه امسال شعار، استفاده از نخبگان در دستور کار است.»

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق در مرزهای دریایی جنوب کشور کشف شده است، خاطرنشان کرد: 60 درصد از کل قاچاق کشف شده عمدتاً از کشتی های 200 تا 2 هزار تنی بوده که در زمینه قاچاق خودرو فعالیت می کنند.

گودرزی به کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: روز گذشته 70 کیلوگرم شیشه در مرز خوزستان کشف شد که انتظار نداشتیم این اتفاق بیفتد و در دو روز گذشته در مجموع بالغ بر 7 تا 8 تن مواد مخدر کشف شد. در کشور یافت می شود.” .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید