سامانه فروش کالای قاچاق به تولیدکننده آسیب می زند/ لزوم جلوگیری از سامانه بازتوزیع کالای قاچاق در کشور


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810506

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل:

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل به راه اندازی سامانه مزایده قاچاق کالا واکنش نشان داد و گفت: نه تنها اقدامی برای امحای کالای قاچاق نمی شود، بلکه موجب توزیع مجدد کالای قاچاق و خسارت وارده به تولیدکنندگان می شود. و صنعت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جدی دبیر ستاد مبارزه با فساد در استان اردبیل در گفتگو با متاسفمبه سامانه فروش کالاهای قاچاق اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون به منظور تمرکز، تسهیل، ساماندهی و برقی سازی معاملات دولتی سامانه الکترونیکی تدارکات دولتی راه اندازی شده است که تمامی مناقصات و مزایده های دستگاه ها و وزارتخانه ها باید در این سامانه باشد. انجام شد، اما در عین حال شاهد راه اندازی سامانه موازی مزایده املاک هستیم که علاوه بر تردیدها در راه اندازی، هزینه های مضاعفی برای کشور به همراه خواهد داشت و نوعی موازی کاری برای فعالان اقتصادی خواهد بود. .

وی خاطرنشان کرد: حجم قاچاق کالا و ارز 12 میلیارد دلار (براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز) تا 25 میلیارد دلار (براساس آمار مجلس) برآورد شده و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی در سال 95 درصد از این حجم قاچاق، گفت: این یک قاعده است که فقط 4 درصد از کل کالاهای قاچاق کشف می شود. لهجه های ولی فقیه در نظر گرفته نمی شود.

جدی به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: نه تنها اقدامی برای امحای کالای قاچاق نمی شود، بلکه سازمان اموال املاک سامانه ای به نام سامانه مزایده برای فروش اموال راه اندازی کرده است که در عمل اقدام به توزیع مجدد کالا می کند. «این قاچاق است و آسیب به تولیدکننده و صنعت می‌زند.

وی گفت: بر اساس قانون به منظور تمرکز، تسهیل، ساماندهی و برقی کردن معاملات دولتی، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ایجاد شده است که در آن کلیه مناقصات و مناقصات دستگاه ها و وزارتخانه ها باید در آن واحد انجام شود، اما همزمان. شاهد راه‌اندازی سامانه موازی مزایده‌های ملکی هستیم: «ما ملکی هستیم که علاوه بر تردید در شروع، هزینه‌های مضاعفی برای کشور به همراه خواهد داشت و نوعی موازی کاری برای فعالان اقتصادی خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل در پایان سخنان خود بر اهمیت مشکلات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز تاکید کرد که دولت باید وارد عمل شود. مقابله با قاچاق در سطح عرضه برای افزایش خطر قاچاق.

وی خواستار غیرفعال شدن فوری سایت و سامانه مزایده قاچاق کالا شد و گفت: برای جلوگیری از فروش اموال و کشف قاچاق در کشور باید تدابیری اتخاذ شود.

جدی گفته اند که دولت باید برای مبارزه با قاچاق کالاهای لوکس و اقلام مشابه تولید محلی خود را فوراً حذف کند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان اردبیل از امضای نامه ای سرگشاده به دولت خبر داد و گفت: در این نامه که به امضای 138 تشکل دانشجویی و مردمی در سراسر کشور نیز رسیده است، از رئیس جمهور خواسته شده تا در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد. «بیایید و با ایجاد شفافیت بیشتر در مبارزه با قاچاق کالا در کشور نقش آفرینی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید