کشف 30 میلیارد تن کالای قاچاق و کالای غیرخطی در خراسان شمالی


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838260

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی اعلام کرد؛

تقی تویی گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در سال گذشته بیش از 30 میلیارد تن کالای قاچاق و کالاهای آفلاین را در استان کشف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تقی تویی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: یگان تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از سال گذشته در استان آغاز به کار کرد.

تویی گفت: با راه اندازی این واحد تخصصی در استان موضوع پیش بینی، پیشگیری، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و لوازم خارج از شبکه کالایی قوام یافته است.

وی اعلام کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان در سال 1400 نسبت به سال 99 رشد 90 درصدی در کشف قاچاق کالا و لوازم خارج از شبکه کالا داشته است.

رئیس پلیس اقتصادی امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در استان ارزش کالاهای کشف شده قاچاق و تحویل خارج از شبکه کالایی در سالن آخر بالغ بر 30 میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه در استان کالاهای کشف شده خارج از شبکه بیش از قاچاق کالاهای ممنوعه است، گفت: کودهای شیمیایی، دامی، آرد، فرآورده های نفتی، سیگار، لوازم آرایشی، بهداشتی، دارویی، لوازم خانگی، لوازم خانگی و غیره. ساعت کالا پیدا شده است.

طوی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان در سال گذشته با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان های همجوار 15 ماموریت غیر استانی برای مبارزه با قاچاق کالا انجام داد.

وی از دلالان به عنوان یکی از عاملان اصلی قاچاق کالا و تحویل غیرحضوری کالا نام برد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود عوامل مختلفی از جمله معیشت، سود بیشتر، وجود درگاه مرزی و فرهنگ سازی را در قاچاق کالا و تحویل آن به خارج از کردستان موثر دانست. شبکه: ارتکاب این تخلف علاوه بر به خطر انداختن امنیت محیط کار و تولیدات داخلی، نوسانات قیمتی را نیز تحت تأثیر قرار داده و سلامت، فرهنگ و سبک زندگی را تهدید می کند.

وی گفت: مردم باید متقاعد شوند که حمایت از تولید داخلی نه تنها امنیت شغلی کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی را تضمین می کند، بلکه باعث کاهش قاچاق کالا و کاهش عرضه کالا در خارج از شبکه می شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی قیمت باعث کاهش یا افزایش قاچاق کالا و کالاهای خارج از شبکه خود می شود یا خیر؟ وی گفت: این عملیات اقتصادی که در دستور کار دولت قرار دارد زمینه را برای کاهش قاچاق کالا و لوازم خارج از شبکه خود فراهم می کند.

تویی گفت: در عین حال باید این مشکل را در طول زمان ارزیابی و تحلیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید