160 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور کشف شد


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835115

فرمانده انتظامی کشور گفت: پارسال انواع کالای قاچاق به ارزش 160 هزار ریال کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل و معارفه فرمانده انتظامی آذربایجان در نشست خبری با اشاره به تهیه و ابلاغ طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا گفت. و ارز: در این ابلاغیه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ریال کشف و بیش از 77 هزار قاچاقچی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 39 هزار دستگاه خودرو توسط قاچاقچیان توقیف شده است، گفت: 80 هزار پرونده تشکیل شده و پلیس قاچاق کالاهای اساسی به ویژه یارانه ها در اولویت پلیس کشور است.

سردار اشتری از کشف بیش از 66 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال رسیدگی به یک پرونده بزرگ قاچاق سوخت است که به محض نهایی شدن موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید. .

فرمانده کل کشور گفت: مشکلاتی مانند خشکسالی، شرایط خاص اقتصادی کشورهای همسایه و یارانه ای بودن برخی کالاها روند قاچاق کالا از ایران به کشورهای دیگر را تشدید کرده است.

سردار سرتیپ اشعری با اشاره به اقدام پلیس برای اجرای بیش از 23 مرحله از طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی، گفت: در سال گذشته بیش از 350 هزار تن آرد یارانه ای قاچاق کشف شد که افزایش یافته است. وی گفت: 2000 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 20 میلیون لیتر روغن خوراکی کشف شد که نسبت به سال گذشته 930 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه کشف حیوانات تو در تو نیز 400 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته بیش از 3 هزار تن شکر توزیع شده به صورت غیر حضوری نیز توسط ماموران انتظامی استان کشف شده است.

همچنین فرمانده کل کشور پس از نشست خبری با خبرنگاران، دانشگاه جامع علمی کاربردی در مجتمع امام علی (ع) ارومیه را افتتاح کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید