نمونه برداری 70 هزار تن کالای وارداتی و صادراتی در فرحس / کشف 24 نوع کالای نامرغوب در فرحس


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1903822

این موضوع در گفتگو با رئیس بخش استاندارد فرن مطرح شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان سرحس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 70 هزار تن کالای وارداتی و صادراتی توسط اداره استاندارد شهرستان سرحس بازرسی و نمونه برداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر ولایتی رئیس اداره استاندارد سرخس در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با تاکید بر اینکه هدف اصلی این اداره کل ارتقای کیفیت کالاها و خدمات برای تامین سلامت و ایجاد جامعه ایمن است، گفت: یکی از آنها نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات است. کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی

رئیس اداره استاندارد آفرود سرخس: بر این اساس این اداره بر لوازم صادرات و واردات نظارت دارد و بازرسان این اداره با نمونه برداری از کالا در گمرک و ارسال نمونه به آزمایشگاه، کیفیت کالا را ارزیابی می کنند.


نمونه برداری از 70 هزار تن کالای وارداتی و صادراتی

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 70 هزار تن کالای وارداتی و صادراتی توسط این اداره کل بازرسی و نمونه برداری شده است.

ولایتی بیان کرد: همچنین در این مدت 750 نمونه برای انجام تست انطباق به آزمایشگاه های مربوطه ارسال شد که 450 نمونه مربوط به فرآورده های نفتی و در راستای برنامه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

رئیس اداره استاندارد سرخس نظارت بر کیفیت محصول واحدهای تولیدی را از دیگر وظایف اداره استاندارد برشمرد و گفت: تمامی واحدهای تولیدی برای شروع به کار باید مجوزهای لازم را از ادارات مربوطه دریافت کنند که یکی از این مجوزها گواهی استاندارد

وی افزود: در این راستا محصولات واحدهای تولیدی توسط این اداره نظارت، بازرسی و کیفیت سنجی می شود و در صورت عدم مطابقت با استانداردهای تعیین شده طبق قانون اقدام خواهد شد.

ولایتی تصریح کرد: در حال حاضر چندین واحد تولیدی در شهرستان در زمینه های مختلف مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات الکترونیکی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و کارگاه هایی در زمینه مصالح ساختمانی از جمله شن شویی، بتن آماده و سنگدانه ها تحت استاندارد فعالیت می کنند. نظارت.

رئیس اداره استاندارد سرخس با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد افرود خاطرنشان کرد: ضرورت تحقق این امر کمک و همکاری همه همشهریان عزیز، سازمان نظام مهندسی، شهرداری، و غیره. نهادهای مسئول ساخت و ساز

وی گفت: مهندسان ناظر بر طرح ها و پروژه ها اجازه ورود مصالح ساختمانی نامرغوب به کارگاه های ساختمانی را ندهند و در صورت مشاهده مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

ولایتی در ادامه بازرسی از اجناس و ترازوهای اصناف و باسکول های سنگین را از دیگر اقدامات نظارتی استانداری عنوان کرد و تصریح کرد: هر ساله اداره استاندارد به اصناف دارای ترازو مراجعه و نسبت به بررسی صحت ترازو اقدام می کند. ، و از کلیه اصناف محترم تقاضای همکاری لازم با شرکت های بازرسی را داریم.

سرپرست فرمانداری سارگس افزود: تمامی کامیون های سنگین باید دارای گواهینامه استاندارد بوده و در بازه های زمانی مشخص مورد بازدید و تست قرار گیرند و امسال 20 دستگاه کامیون سنگین از حوزه دولتی و خصوصی در سطح شهرستان تست شدند.

وی گفت: همچنین بازرسی سرویس پذیری نازل پمپ بنزین ها سالی دو بار در سطح شهر با مساعدت شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام می شود.


کشف و جمع آوری 24 نوع کالای غیر استاندارد در فرحس

ولایتی در ادامه به اقدامات نظارتی اداره استاندارد در حوزه نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در حوزه نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی، 450 مورد بازرسی در نیمه نخست امسال و 24 نوع بازرسی انجام شده است. کالاهای نامرغوب شناسایی و جمع آوری شد. همچنین در طرح بازرسی امداد 35 مورد بازرسی از هتل ها، رستوران ها و سایر مراکز خدماتی انجام شد.

سرپرست فرمانداری سرگس گفت: موضوع دیگری که تحت نظارت استاندارد است، نظارت بر ایمنی آسانسور است. استفاده از آسانسورهای نصب شده در ساختمان ها مستلزم اخذ تاییدیه ایمنی است و دولت و اماکن عمومی باید هر ساله این تاییدیه را اخذ کنند.

وی افزود: طبق قوانین و مقررات، در صورت بروز حادثه، مالک و مدیر ساختمان یا مدیر اداره دولتی مسئول حادثه خواهد بود. همچنین برای ساختمان های دارای آسانسور که فاقد گواهی استاندارد هستند، کار تمام شده از سوی شهرداری ها صادر نمی شود.

ولایتی گفت: از مالکان تقاضا داریم از شرکت های مجاز نصب و نگهداری آسانسور استفاده کنند تا علاوه بر اطمینان از ایمنی و سلامت خود، در زمان اتمام کار و واگذاری ملک با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست دفتر فرمانداری سرگس تصریح کرد: یکی دیگر از حوزه های کاری این اداره نظارت بر وسایل تفریحی در پارک ها و مهدکودک ها است که با توجه به این موضوع نیازمند همکاری شهرداری ها و مدیران مهدکودک ها برای استانداردسازی وسایل بازی کودکان است. اهمیت ایجاد محیطی امن و سالم برای فرزندانمان

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی و ارتقای استانداردها، اقلام آموزشی و لوازم التحریر از جمله کیف، دفتر، خودکار و سایر لوازم در مدارس مناطق محروم شهر و برخی روستاها مطابق با طرح ارتقای استاندارد است. فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و هلال احمر به دانش آموزان عزیز رسید.

ولایتی یادآور شد: از مردم بزرگوار سرحس خواهشمندم در هنگام خرید کالا دقت کرده و به برند استاندارد و کد 10 رقمی زیر برند استاندارد توجه کنند و با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 اطمینان حاصل کنند که اصالت و اصالت آن..

رئیس اداره استاندارد سرحس در پایان گفت: شهروندان گرامی در صورت داشتن شکایت یا پیشنهاد در هر یک از حوزه های تحت نظارت استاندارد می توانند نگرانی خود را با شماره تلفن 1517 یا 34520171 و یا سامانه پیامکی اعلام کنند. 10009001517.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید