کمبود روغن مایع در مغازه های استان البرز موقتی است/ اختلاف قیمت آرد با بازار جهانی دلالان را وسوسه کرد.


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835828

بهروز حصاری گفت: برای توزیع روغن مایع در استان البرز مشکلاتی وجود دارد اما در کوتاه مدت برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: با توجه به اقدامات دولت در هیچ یک از گروه ها کمبود کالا وجود ندارد. وی در گفت و گو با تیتریک گفت:

حصاری افزود: کمبود نفت در البرز موقتی است و رفع می شود. توزیع روغن مایع مشکلاتی دارد اما در کوتاه مدت برطرف می شود و جای نگرانی نیست. .

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخشی دیگر درباره افزایش قیمت آرد و ماکارونی گفت: تفاوت شدید قیمت آرد با بازارهای جهانی برخی برندگان را وسوسه می کند تا از این مشکل سوء استفاده کنند، اما مسئولان نظاره گر و نظاره گر هستند. بالا

حصاری با بیان اینکه در گذشته تولیدکنندگان برای کالاها قیمت مصرفی تعیین می کردند، گفت: این موضوع باعث شده تا در فروشگاه های زنجیره ای سوء استفاده های زیادی صورت گیرد، از این رو دولت تصمیم به افزایش قیمت تولید گرفته است.

رئیس اتاق اصناف البرز اقدامات دولت در قبال مصرف کنندگان را سردرگم کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته تمام کالاهایی که بسته بندی دارند قیمت تولید و مصرف را درج کند اما 13 گروه کالا در لیست قیمت قرار نمی گیرند. “

نرده اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای، انواع پوشاک، پارچه و پوشاک، انواع طلا و جواهرات، انواع صنایع دستی، محصولات کشاورزی بسته بندی نشده، محصولات بورسی، مواد مصرفی و قطعات بسته بندی نشده، مصالح ساختمانی، لوازم التحریر، گوشت، مرغ، شکر، تخم مرغ و برنج و کالاهای صنفی از جمله سوپ، هلیوم و شیرینی از این دسته است.

وی افزود: سایر کالاهای وارداتی و بسته بندی های داخلی باید شامل قیمت تولید کننده و مصرف کننده باشد و هر چیزی غیر از آن تخلف محسوب می شود و بازرسان اصناف، صمت و جهاد کشاورزی قطعا با این واحد صنفی برخورد خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: فاصله قیمت تولید تا مصرف کننده 30 درصد است، این 30 درصد شامل سود عمده فروشی، شرکت توزیع، هزینه تحویل و سود خرده فروشی است و خرده فروشان اجازه توزیع کالا را ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید