از آرد آفلاین تا تعطیلی تصادفی نانوایی ها / تلاش های اخیر دلالان آرد برای خالی کردن جیب مردم


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836888

وقتی سودجویان از آب گل آلود قیمت پودر ماهی را دریافت می کنند.

پس از افزایش قیمت جهانی آرد و تلاش دولت برای هدف گذاری ارز ترجیحی، برخی فرصت طلبان از این موقعیت سوء استفاده کرده و به دنبال پیروزی برآمدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، گرانی آرد در دنیا در روزهای اخیر در کنار سیاست حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها مانند گندم واکنش های مختلفی از جمله خارج از شبکه عرضه آرد و تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی ها را در پی داشته است. .

متأسفانه برخی فرصت طلبان از اقدام متهورانه دولت مبنی بر قطع نان برخی از مردم به قیمتی سخت ناراحت هستند و در این شرایط سعی دارند با سود خود بازار را به هم بزنند و موجی از تنش و ناآرامی را در بین مردم ایجاد کنند.


1969f068 6bc5 4771 92bd 1bd93b8af01c خبر خاکستری


برخورد با نانوایان متخلف بدون سهل انگاری

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصاد گفت: با نانوایانی که خودسرانه مشاغل را تعطیل می کنند با جدیت و بدون سهل انگاری برخورد می شود.

وی افزود: تعزیرات حکومتی موظفند بر نانوایی های مورد بازدید اتاق اصناف نظارت و مجازات های مربوط به تخلفات آنها را اجرا کنند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: نانوایانی که تخلف می کنند در صورت تکرار تخلف برای بار سوم باید سه روز پلمپ شوند و جریمه آنها برای بار چهارم و پنجم دو برابر شود و پروانه آنها گرفته شود. برای بار ششم اگر تخلف کنند.

پهلوانی گفت: مشکل ما در اجرای قوانین نظام صنفی است که در صورت اجرا موثر خواهد بود.

وی افزود: اخیراً سهمیه نانوایی ها در صورت تخلف بر اساس جلسات شورای آرد و نان منطقه کاهش یا کاهش یافته و به سایر نانوایی ها اختصاص می یابد.

پهلوانی گفت: بحث گرانی گندم و آرد تنها مربوط به ایران نیست، بلکه یک معضل جهانی است.

وی گفت: 45 درصد گندم دنیا از اوکراین به کشورهای دیگر وارد می شود و در جنگ کنونی بیشتر گندم اوکراین در خشکی می ماند که سهمیه کشورهایی مانند ایران است.


cbe95b09 dbf4 4a3f b713 5572facd538b خبر خاکستری


تقویت نظارت بر نانوایی های کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد گفت: احتمال سوء استفاده برخی نانوایان از فروش آرد وجود دارد و ضمن رصد مشکل، تخلفات جدی گرفته می شود.

وی افزود: در روزهای قبل از عید سعید فطر هماهنگی های لازم با بازرسان جهادکشاورزی، اتاق اصناف، مرکز بهداشت و اتحادیه نانوایان برای تشکیل گشت های مشترک و تقویت نظارت بر نانوایی ها انجام شد. “

مدیرکل زندان های دولتی استان کرمانشاه گفت: بازرسان از صبح تا شب دو بار نانوایی ها را زیر نظر گرفتند.

شاهی خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها چنانچه مواردی مبنی بر عدم کشف نانوایی های غیرمجاز در روزهای غیرتعطیل وجود داشته باشد، رسیدگی می شود. سهمیه روزانه این نانوایی ها نیز تحویل غیرحضوری در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر تشدید رسیدگی قضایی افزود: شرایط فعلی هم جهانی و هم ملی است و عده کمی از سوء استفاده کنندگان مجازات خواهند شد.


d589021e 4b4c 4100 a688 da9d9652e886 خبر خاکستری

شاهی از مردم برای معرفی متخلفان به نانوایان خواستار همکاری کرد و گفت: اتحادیه متبوع نیز تذکرات لازم را به واحدها بدهد.

مدیرکل زندان های دولتی استان کرمانشاه هرگونه افزایش قیمت نان را غیرقانونی خواند و خاطرنشان کرد: گرانی و کم فروشی نان حل می شود.

به گزارش مرصاد، در راستای برخورد با سودجویان، انتظار می رود مردم ضمن اعمال نظارت دقیق و اجرای احکام صادره، اهتمام بیشتری در گزارش تخلفات به بازرسان داشته باشند تا شاهد تجزیه سریعتر سودجویان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید