قیمت سیب زمینی یک بام و دو هوا در کرج / وقتی جیب دلالان پر و دست مردم خالی است


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807103

در روزهای اخیر سیب زمینی در مغازه های خارج از میدان کارادژ به قیمت 15 هزار و 500 تن فروخته می شود و گاهی مردم می گویند به 20 هزار تن هم رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «تیتریک»، این روزها سیب زمینی هم از خاک گرانی سبز شده است، محصولی که امسال با 4500 تن آغاز شد اما امروز به 13 هزار تن در کیلوگرم رسیده است.

البته سیب زمینی در مغازه های خارج از میدان نیز گرانتر فروخته می شود و فروشنده آن را با قیمت 15500 تن عرضه می کند در حالی که آن را 6000 تن می خرند.

مغازه دار به تیتریک می گوید؛ سیب زمینی 6000 تنی را به قیمت 9000 تن به مردم می فروختیم اما امروز مردم به دلیل تورم از خرید این محصول خودداری می کنند.

یکی از شهروندان ساکن کرج به خبرنگار تیتریک می گوید؛ متاسفانه سیب زمینی با قیمت بسیار پایین خریداری می شود و با قیمت بالاتری به مردم عرضه می شود بنابراین باید جلوی دلالان و سوء استفاده ها گرفته شود.

با چرخی در بازار می توان نتیجه گرفت که سیب زمینی به وفور وجود دارد اما قیمت ها واقعی نیست در حالی که قیمت واقعی باید 7000 تن باشد که با قیمت های بالاتر به دست مصرف کننده می رسد.

چند روزی از اعلام توزیع سیب زمینی با نرخ دولتی می گذرد اما تعرفه ها متفاوت است و خبری از توزیع سیب زمینی دولتی نیست و مردم هم می گویند سیب زمینی 10 هزار تومانی وجود ندارد.

با توجه به اینکه سیب زمینی تولید داخل است و نیازی به واردات ندارد، دولت باید محصول را مستقیما از کشاورز خریداری کند تا مردم مجبور به خرید سیب زمینی 15 تا 20 هزار تنی نباشند.

به نظر می رسد اگر برای موجودی انبارها تدابیری اندیشیده نشود، وفور سیب زمینی کمبود و افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت و زندگی مردم را در شرایط فعلی با مشکل مواجه می کند.

بی شک با برنامه ریزی صحیح و نظارت دقیق تر می توان قیمت سیب زمینی را به جایگاه واقعی خود رساند و شهروندان را از بلاتکلیفی قیمت و فروشندگان را از شکایات مردمی نجات داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید