لزوم نصب تابلو ساعت و روز فعالیت در نانوایی ها / از تعطیلی تصادفی تا تاخیر در شروع کار


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844199

متاسفانه برخی نانوایان از تغییرات توزیع یارانه آرد سوء استفاده می کنند و تخلفاتی را مرتکب می شوند که می توان به آن توجه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پس از انتشار اخباری مبنی بر لغو یارانه آرد و نحوه توزیع آن بین نانوایان، عده ای از سودجویان از شرایط موجود نهایت سوء استفاده را بردند و موجب نارضایتی مردم شدند.

متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد مواردی از تعطیلی غیرمجاز نانوایی‌ها و بی‌نظمی در ساعات کاری آن‌ها بوده‌ایم که منجر به تشکیل صف‌های طولانی و معطلی شده و باید از سوی متولیان امر رسیدگی جدی شود.


جریمه نانوایی ها به دلیل عدم درج لیست قیمت و ساعات کار

قهرمان شاهی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد گفت: نانوایان موظف به نصب نمودار قیمت و ساعات کار هستند و عدم اجرای آن جریمه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر نانوایی ها لیست قیمت و روزهای فعالیت نصب شده اند.

مدیرکل زندان های دولتی استان کرمانشاه گفت: تعداد زیادی از نانوایی ها به دلیل تعطیلی خودسرانه جریمه شده اند.

شاهی گفت: در بازرسی از نانوایی ها در مرحله اول به آنها تذکر داده می شود و در مراحل بعدی در صورت تعطیلی بدون مجوز در روزهای غیر تعطیل جریمه می شوند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ تخلفی از گران فروشی در نانوایی های کرمانشاه مشاهده نمی شود مگر در مواردی مانند پخت نان کنجدی و یا وزن بیش از حد معمول که البته این نیز تخلف است.

شاهی گفت: مردم از قیمت نان مطلع هستند و دستگاه های متولی نیز بر این موضوع نظارت دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت: مردم موارد تخلف را از طریق شماره 135 تعزیرات حکومتی یا 124 از سازمان صمت یا سامانه 300000135 گزارش کنند.


مقابله با تاخیر در راه اندازی نانوایی ها

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصاد گفت: نانوایی ها موظف به نصب تابلو برای روزهای کاری و لیست قیمت هستند و این موضوع شامل کلیه نانوایی های دولتی و آزاد می شود.

وی افزود: به منظور تعطیلی خودسرانه نانوایی ها و تاخیر در راه اندازی، تخلف فروش آرد قاچاق در پرونده آنها ثبت می شود که به تمامی نانوایی ها ابلاغ شده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: نانوایی ها معمولاً صبح ها 30 دقیقه استراحت دارند که معمولاً حدود ساعت 9:30 صبح تا 10 صبح است، سپس تا ساعت 13 و در شیفت عصر کار می کنند. آنها از ساعت 15:00 تا 19:00 آشپزی می کنند.

پهلوانی با بیان اینکه تلاش می کنیم ساعت کار نانوایان رعایت شود، افزود: برخی از نانوایی ها بعد از ساعت 19 باز هستند اما ممکن است دیرتر شروع به کار کنند که البته تخلف است.

وی افزود: تاخیر در راه اندازی نانوایی ها را جدی خواهیم گرفت و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده متخلفان نانوایی ها علاوه بر جریمه مشمول کسر سهمیه آرد نیز خواهند شد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه از مردم خواست تا با بازرسان همکاری کنند.

بر اساس گزارش ها کالاساماندهی بی نظمی ها در برخی نانوایی ها مستلزم همکاری مردم با بازرسان و اعمال نظارت دقیق و جدی مسئولان است که امیدواریم شاهد افزایش روز افزون آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید