راه بسته به نانوایی های کرمانشاه/ نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی های کرمانشاه


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855106

اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان؛

دولت برای کاهش قاچاق آرد و بهینه سازی مصرف نان، طرح هدفمندی یارانه آرد و نان را اجرا کرده و نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها یکی از ابزارهای اجرای آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در پی تصمیم دولت مبنی بر لغو تخصیص ارز ترجیحی برای آرد، طرح هدفمندی یارانه آرد و نان اجرا شد که در ابتدا منجر به سوء استفاده برخی نانوایان تا مرز صدور گواهینامه خارج از شبکه عرضه آرد شد. . تعطیلی بی برنامه و تغییر ساعت کار نانوایان رخ داد و این موضوع باعث نگرانی مردم شد.

خوشبختانه یکی از اقدامات تحسین برانگیز دولت اجرای آزمایشی طرح هدفمندی یارانه نان در برخی استان ها بود که زمینه را برای حل سریع مشکلات فراهم کرد. این واحدها با دقت و سرعت بیشتری امکان پذیر خواهند بود.


d021a136 8890 490c 8f7a ae6c3cd5fd91 خبر خاکستری


نصب کارتخوان هوشمند در تعدادی از نانوایی های کرمانشاه

محمدرضا عباسی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با توجه به اینکه در کرمانشاه 2300 نانوایی وجود دارد نظارت بر همه آنها مشکل است.

وی افزود: همچنین در نانوایی ها با مشکلات متعددی مواجه هستیم که از آن جمله می توان به رعایت هشت ساعت کاری، نظارت بر وزن استاندارد چانه ها برای نان، رعایت نرخ تعیین شده و کیفیت نان اشاره کرد.

معاون بازرگانی و توسعه خواربار سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: هزینه هر کیلوگرم آرد ارائه شده به نانوایی ها حدود 38 هزار تن است، بنابراین اگر نانوایی ده کیسه آرد دریافت کند و تا عصر نپزد، هر کیسه آرد. آرد 700 هزار تنی در بازار به فروش می رسد، در واقع بدون پرداخت نیروی کار و هزینه های جاری از جمله دریافت روزانه ده کیسه آرد، حدود هفت میلیون تن سود دارد، بنابراین تعطیلی چند ساعته نانوایی ها باعث فساد می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: طرح نصب کارتخوان هوشمند نانوایی های زنجان و قزوین به صورت پایلوت اجرا شد و در روزهای اخیر به عنوان چهارمین استان نظارت بر نانوایی ها از طریق سامانه متمرکز در کرمانشاه نصب شده است.

وی افزود: در سامانه جدید بانک سپه با همکاری جهاد کشاورزی و استانداری به منظور کاهش پرونده های قاچاق و فساد، فعالیت نانوایی ها به صورت روزانه رصد می شود.

عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت هر کیسه آرد در عراق به یک میلیون تن می رسد، تلاش می شود با اجرای طرح از بروز فساد جلوگیری شود.


1bf9191f 6433 435e 8373 3001682f8af5 خبر خاکستری


با نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها به دقت نظارت کنید

قهرمان شاهی همچنین در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله استانداری، فرمانداری، غله و تجارت، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف همه روزه به صورت فردی و مشترک. دوبار گشت زنی نانوایی های معدن صبح و عصر.

وی افزود: در حال حاضر با ازدحام در برخی نانوایی ها و همچنین مواردی از فروش خارج از خط و تحویل غیرحضوری آرد مواجه هستیم که با افراد خاطی برخورد می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها نظارت دقیق تری را اعمال می کند.

شاهی افزود: از هفته گذشته دولت به دلیل بازدارندگی نبودن جرایم تقاضای افزایش جرایم را داشت که مورد تایید دستگاه های نظارتی نیز قرار گرفت و حجم جرایم به پنج برابر افزایش یافت.

وی افزود: همچنین با توجه به تخلفات مکرر واحدهای صنفی، این واحد با نصب پوستر به مردم ارائه و در نهایت پلمب می شود.


افزایش نظارت بر نانوایی ها با نصب کارت خوان هوشمند

رامین پهلوانی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: اتاق اصناف نه تنها نانوایی ها را کنترل می کند، بلکه مسئولیت اصلی در این زمینه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است. این در حالی است که اتاق اصناف بر نانوایی ها نظارت دارد.

وی افزود: بازرسان دستگاه های نظارتی بر موارد کم فروشی، گران فروشی، قاچاق آرد و فروش غیرقانونی آرد خارج از شبکه آرد نظارت می کنند که البته تشدید مکرر نظارت ها منجر به تخلف بیشتر برخی نانوایی ها می شود.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: نظارت ها باید به صورت هماهنگ و توسط تیمی پایدار انجام شود.

وی گفت: امیدواریم نظارت بازرسان به نتایج مثبتی منجر شود.

وی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی افزود: با نصب دستگاه های کارت خوان هوشمند در نانوایی ها، نظارت ها افزایش می یابد.

به گزارش مرصادنیوز، امیدواریم با توجه به آغاز نصب دستگاه های کارت خوان هوشمند در برخی از نانوایی ها، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات و افزایش خدمات به مردم باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید