شروع به نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی های کاشمر


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879488

در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، اولین دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های کاشمر نصب شد تا با نصب کارتخوان، شهرستان برای اجرای طرح هوشمند یارانه آرد و نان آماده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; طرح هوشمند یارانه آرد و نان به کاشمر رسید. در این طرح تمامی نانوایی ها به دستگاه کارتخوان ویژه مجهز خواهند شد. به این ترتیب مردم پس از خرید نان کارت می کشند و پول یارانه ای برای نان می پردازند.

طرح سنتی یارانه نان هوشمند، طرحی که در آن دولت آرد را با قیمت آزاد به نانوایی ها می دهد اما برای فروش نان به نانوایی ها یارانه می دهد. این طرح تغییری در قیمت نان برای مردم ندارد و محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد..

به گفته مسئولان این طرح به زودی آغاز می شود و یکی از مزیت های این طرح جلوگیری از قاچاق آرد و دست کم گرفتن نان است و در صورت اجرای این طرح نانوایی ها به ترازوی دیجیتال و کارتخوان مجهز می شوند..


نصب اولین کارت خوان هوشمند نان در کاشمر

محمد شجاعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی گفت: نخستین دستگاه کارت خوان هوشمند بر اساس طرح ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها و به منظور شفاف سازی خرید نان در یکی از نانوایی های شهرستان کاشمر نصب شد.

وی با بیان اینکه ملاک توزیع آرد در نانوایی ها استفاده از دستگاه خوان برای کارت های هوشمند و تراکنش های مالی است و با اجرای این طرح نظارت بر زنجیره تامین آرد و نان موثرتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: ساماندهی ساعات پخت، رقابت کیفی و در نهایت تنظیم زنجیره تامین و عرضه آرد و نان از جمله مزایای این طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه کارشناسان بانک سپه به صورت مستقیم از اجرای این طرح حمایت فنی می کنند، تصریح کرد: این کارشناسان در صورت بروز مشکل در کار دستگاه های کارتخوان به کمک نانوایی های سطح شهر خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه طرح افزایش قیمت نان در دستور کار نیست و در این راستا دولت برنامه های حمایت از مصرف را در آخرین چرخه توزیع نان اجرا خواهد کرد، اذعان داشت: دولت پس از آزادسازی نرخ آرد نان. مابه التفاوت قیمت نان حسن نانوایان را می پردازد تا مردم همچنان نان را با قیمت قبلی خریداری کنند.

شجاعی با بیان اینکه مردم نگران اجرای طرح هوشمند یارانه نان نباشند، افزود: با اجرای این طرح تمامی معاملات نان با شبکه یکپارچه رصد می شود و سپس هر نانوایی به تناسب نان پخت می کند. یارانه نان برای جلوگیری از فروش آزاد آرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید