کمیسیون مربیگری 3 برابر بیشتر از قرارداد اسکوچیچ بود. یکی از گزینه ها فقط 500000 دلار کمیسیون می خواست


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882672

مدیر بازاریابی سازمان لیگ گفت: اگر قرارداد اسکوچیچ را لغو کنیم و فردی را در اختیار نداشته باشیم، تیم ملی در بلاتکلیفی خواهد بود و این مناسب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق دارودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره نشست تبلیغات محیطی فصل جدید لیگ برتر گفت: جلسه بسیار خوبی بود. 12 مدیر در این جلسه شرکت کردند و نتایج بسیار خوبی داشتیم. برگزاری این جلسات و همفکری لازم است. مشکلات، کاستی ها، نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها باید بررسی شوند. با نکات مثبت فراوانی که مدیران عنوان کردند و صحبت هایی که انجام شد، به سوالات خوب و توافقی رسیدیم. به نتایج مشترکی رسیدیم که هر 12 مدیر فعلی پروتکل برنامه ریزی لیگ آینده را بر این اساس امضا کردند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره مصوبات در این جلسه گفت: تصمیم گرفته شد با حضور آجورلو برای فصل گذشته چگونه با این باشگاه مذاکره و تصمیم گیری شود. ما برای کارگروه به نتیجه‌ای رسیدیم که نشان می‌دهد درآمد چگونه باید توزیع شود. اعضای کارگروه انتخاب شدند. سیفولاپور، ساکت، گرشاسبی، اتابخش، آجورلو، درویش و اسفندیارپور هستند. این 7 نفر به همراه اعضای سازمان لیگ جلساتی را برگزار می کنند تا راه حل های بهتری برای درآمد بیشتر ارائه دهند.

و افزود: این 7 نفر برنامه های زیادی برای حق پخش از تلویزیون دارند. آژورلو گفت من خودم تمام کمک ها را در این زمینه انجام خواهم داد و بقیه مدیران هم قبول کردند در این زمینه همکاری کنند و در حق پخش به حق باشگاه ها بروند. تبلیغات محیطی استقلال و پرسپولیس با یک عدد از هم جدا شدند. نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته اند. هر مسابقه در صورت میزبانی برای هر دو باشگاه 3 میلیارد و 750 تومان است. که مشمول تسویه حساب بود. آدوررلو گفت که این کار را در روزهای شنبه و یکشنبه انجام خواهد داد. قرار شد یکشنبه جلسه ای داشته باشیم. اگر با هم باشیم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. به جای اینکه انرژی های خود را علیه یکدیگر پخش کنیم، باید آنها را با هم جمع کنیم تا نتیجه ارزشمندی به دست آید.

دارودگر در خصوص شکایت سعید فتاحی مبنی بر عدم حضور وی در این جلسه گفت: در نامه ای که نوشتیم اعلام کردیم که فقط خود مدیرعامل، خوشبختانه ادجورلو آمد و مشکلی وجود نداشت. محمدرضا ساکت از اصفهان آمده بود. کهندل اهل کرمان است. خیلی خوب بود که با حضور آژورلو کار را انجام دادیم. دوستان زنگ زدند. ساکت گفت که من به قرارداد بازیکنان پایبند هستم، حتی گفت میزبان خواهم بود، همه را به اینجا بیاور. گفتیم نه باید بیای. معاونش را معرفی کرد، گفتیم نه و لطف کرد بیاید. او پیشنهادات سازنده بسیاری داد. گرشاسبی اهل خوزستان است. همه آمدند. نتایج درخشان و خوبی به دست آوردیم و تحولی ایجاد شد. خداروشکر تنشی نداشت ما یک هدف مشترک داریم و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم. هر جا جنگ داشته باشیم بعداً حل می شود.

وی درباره اینکه چقدر فکر می کرد حق پخش باید به صداوسیما داده شود، گفت: بستگی به روش، برنامه و اتحادیه باشگاه دارد.

عضو هیئت مدیره سازمان لیگ با بیان اینکه مردم از نحوه پخش مسابقات راضی نیستند و باید همین کیفیت را داشته باشد، گفت: بازی کنید و درآمد کسب کنید. این ربطی به پخش تلویزیونی ندارد. اینها حقوق باشگاه هاست. با صدا و سیما و کارکنان آن جلساتی خواهیم داشت. می توانیم با هم به یک نتیجه برسیم. ما مقابل هم نیستیم. با هم می توانیم کارهای بزرگی برای فوتبال محلی و حتی رادیو و تلویزیون انجام دهیم.

درودگر در خصوص اینکه آیا در سال گذشته هزینه ای از صداوسیما دریافت شده است، گفت: درآمدی نداشتیم. تصمیمی برای دادن به وزارت ورزش وجود دارد. وزارتخانه به فدراسیون می دهد و به باشگاه ها می دهد. هیچ مقرراتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه ایران چقدر از فسخ قرارداد اسکوچیچ ضرر می کند، تصریح کرد: چون خودم او را به ملوان آوردم و شخصیت او را می شناسم و مشکلات تیم ملی را هم می دانم شاید حرف من درست نباشد چون سوگیری های مختلفی وجود دارد. افراد مختلف نظرات متفاوتی دارند. حتی یک مربی که می خواستند استخدام کنند، کمیسیونی که او می خواست سه برابر قرارداد اسکوچیچ بود. کسب 500 هزار دلار در آن 4-5 ماه برای او بسیار جذاب بود. اگر قرار است تغییراتی ایجاد کنیم، ابتدا باید چاه را حفر کنیم و سپس مناره را بدزدیم.

ابتدا باید جایگزین داشته باشیم. پایان دادن و نداشتن کسی درست نیست و تیم ملی در بلاتکلیفی است.

درودگر درباره میزان درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در فصل گذشته گفت: مجموعه ای از قراردادها را گزارش کردیم. شکری از مجموعه دریافتی باشگاه ها خبر داد. قراردادهای ما بالای 190 میلیارد اندی بود. در 4 سال گذشته به کسانی که تبلیغات می آوردند 50 درصد کمیسیون می دادیم، قرارداد 70 درصد پول ما را نمی داد. ما 17 میلیارد دریافت کرده بودیم و او 60 میلیارد نداده بود. قرارداد دیگری که پارسال و دو سال پیش بود، 27 درصد سود به شرکت های تبلیغاتی دادیم. تقریبا هر سال 30 میلیارد دادیم، یک سال 50 میلیارد دادیم، یک سال دیگر 25 میلیارد. پارسال که 191 میلیارد تومان قرارداد داشتیم در مجموع 2 میلیارد و سیصد کمیسیون دادیم. یعنی ما برای سه قرارداد بیشتر پول نداده ایم. هیچ یک از بقیه ریالی دریافت نکردند. یعنی علیرغم اینکه کمیسیون معاملات و هیئت مدیره ما پرداخت 15 درصد کارمزد را تایید کرده بودند، ما خسیس بودیم و فقط 10 درصد پرداخت کردیم. 23 میلیارد از 191 میلیارد. بقیه را به کسی ندادیم.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ گفت: «در پایان فصل این اتفاق افتاد.» تمام فصل اینطور نبود. باید ببینیم کمیته مسابقات چه بهانه هایی دارد. با وجود اینکه می خواهیم برنامه خوبی داشته باشیم، ناگهان می گویند بازی های لیگ قهرمانان آسیا یا بازی های تیم ملی یا اردوی این تیم است.

و افزود: اعیاد رسمی، مذهبی، اعیاد و غیره وجود دارد. آنها باعث نقص برنامه ریزی می شوند. در سال های اخیر که برنامه مسابقات اعلام شد، همه دستگاه ها با آن برنامه هماهنگ شدند. حالا باید با 20 دستگاه برای اجرای مسابقات هماهنگی کنیم. این بدان معناست که همه باید تصمیم بگیرند و این کار را دشوار می کند. امیدوارم شایسته برگزاری مسابقات باشیم تا هم باشگاه ها راضی باشند و هم تماشاگران و هواداران راضی باشند. چون فوتبال برای آنهاست.

دراگر درباره برگزاری بازی با تماشاگر گفت: حالا که تاج نیست حتما باید برگزار شود. اگر کرونا ادامه یابد و بدتر شود، خیر.

وی در مورد اینکه آیا غیبت بهاروند خللی در کار سازمان لیگ ایجاد می کند، تصریح کرد: او برای ما خیلی کار می کند. امیدواریم او بیاید. مشکلی نیست در حضور او کارهای بزرگی انجام شده، مردم اخراج شده اند، اما در کشور ما هیچ چیز غیر ممکن نیست. شاید هفته آینده دیده باشید که اوست!
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید