کنگره ملی 6090 شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910625

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه کنگره ملی 6 هزار و 90 شهید استان قم با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، گفت: مسئولان امر فراهم کنند. مردم با غذای مناسب در قالب برنامه های فرهنگی مانند فصل شیدایی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر علی اکبر خوش بیان در نشست خبری کنگره ملی شهدای استان قم که در تالار مسجد جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه آغاز به کار اجلاس سراسری شهدا در قم آغاز شد، اظهار داشت: کنگره شهدا از کوم. دارای 28 سال سابقه

وی ادامه داد: کنگره شهدا برای اولین بار در سال 1373 به همت سردار جلالی فرمانده وقت ارتش و یارانش برگزار شد و در آن زمان یاد و خاطره شهدای استان قم به همت فرماندهی معظم کل قوا گرامی داشته شد. عنوان کنگره شهدای مهدی زین الدین .

رئیس ستاد کنگره شهدای کشوری استان تصریح کرد: پس از برپایی این کنگره، مقام معظم رهبری این رویداد بزرگ فرهنگی را تأیید و به آن توجه کردند و سایر استان ها نیز حرکتی را برای تکریم شهدای استان خود آغاز کردند.

وی گفت: الحمدلله از زمان برپایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در سه سال گذشته، جامعه قم و علاقه مندان به ایثارگران بار دیگر به خودکاوی و بازنگری نسبت خود با شهدا پرداختند. .

خوش گفتار با اشاره به اینکه 17 کمیته و 7 کارگروه برای برگزاری کنگره تشکیل شده است، گفت: همه دستگاه ها و تمامی سطوح فعال استان در برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم فعال بودند و برای اجرای این برنامه با هم همکاری کردند. تا حد امکان خوب است البته اقدامات زیادی توسط خود مردم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای قم شامل 3 امام زاده، 565 شهید ارتش، 1330 شهید نهضت جهانی اسلامی از 9 ملیت غیرایرانی، 1000 شهید تجارت، 1000 شهید دانش آموز و فرهنگی، 130 شهید زن، 120 شهید امنیتی و انتظامی، 60 شهید جهاد سازندگی و بسیجی، سپاه، روحانیت و سلامت.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به فصل شیدایی گفت: فصل شیدایی یکی از برنامه های بسیار خوب استان بود. این برنامه نشان می دهد که اگر مسئولان در برنامه های فرهنگی غذای مناسبی را در اختیار مردم قرار دهند، با استقبال خوبی مواجه می شوند و نتیجه هم خواهد داشت.

وی بیان کرد: پس از پایان این کنگره برنامه ریزی برای کنگره بعدی که تا چند سال آینده مجدداً به میزبانی قم برگزار می شود، آغاز می شود.

خوش گتر مقدم بیان کرد: کنگره ملی شهدای استان قم مجموعه برنامه هایی از جمله برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با بیش از 4 هزار خانواده شهدای قم و اهدای فرش های مزین به تصویر شهدا، ثبت خاطرات همرزمان و خانواده های شهدا دارد. شهدا و جانبازان و اسناد.در خصوص شهدا، ساخت فیلم نهرخین و دو فیلم مربوط به شهید زین الدین، تولید تئاتر معتبر شهدای قم، تولید سمفونی «خاطشکنان»، چاپ. از 200 عنوان کتاب و غیره

وی اعلام کرد: آخرین اجلاسیه دومین کنگره ملی یادواره 6090 شهید استان قم روز پنجشنبه 5 آبان ماه از ساعت 9 الی 11:30 در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود و از همه همشهریان عزیز دعوت می شود در این مراسم باشکوه . .

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: علاقه مندان می توانند از نمایشگاه سراسری کتاب پاسداشت، انقلاب اسلامی، مقاومت و مقاومت در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) جنب شهدای گلزار بازدید کنند. علی بن جعفر (ع) تا 27 آبان.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید